Çalışan sayısının üçte biri kadın
Yüzde 14 büyüdük, 1 milyar TL'ye yakın ciro yaptık. Türkiye çok sancılı günler yaşasa da hedeflerimize ulaştık, hatta geçtik. Dinamik bir yapımız var. Operasyonu iyi yönetirseniz, sektörde her daim büyüme oluyor.
Yüzde 19 büyüme hedefliyoruz. Oyuncular eski usül devam ediyor, biz dijital dönüşüm başlattık. Eylülde tamamlanacak. Yazılımımız ve terminaller yenileniyor. Tam otomatik sistemle çalışıyoruz. Minimum insan eli değen, maksimum teknolojiyle en iyi hizmeti vermeyi hedefliyoruz. Hedefimiz Türkiye'nin dünya markası olmak.
Dünyanın her yerine çeşitli partnerler kullanarak gönderim yapıyoruz. Özellikle Ali Baba ve Amazon gibi dünya devleriyle görüşmelerimiz devam ediyor, onlarla birlikte daha hızlanacak bir sürece doğru gidiyoruz. Bir ortaklığımız söz konusu olabilir. Onlar Türkiye'de bizim müşterimiz olacaklar inşallah…
Pozitif ayrımcılık sözüne kadınlar kızıyor artık. Aras Holding, küçük bir Türkiye gibi aslında... Her dil, din, ırk, cinsiyetten insan çalışıyor. Kargoculuk erkek egemen bir sektör olsa da babam zamanında da bizde çok kadın çalışan vardı. Ben geldikten sonra bunu resmileştirdim. Birleşmiş Milletler'de söz verdik ve şirkete kadın kotası koyduk. Çalışan annelerin işini kolaylaştırdık. Mavi yaka bile olsa şu an kadın sayımız arttı, yüzde 33 oranındayız.
12 BİN KİŞİYİ İSTİHDAM EDİYOR
12 bin kişi çalışıyor. Acente sahiplerimizin yüzde 16'sı kadın. Fatura kesen kızımız artık kendi mıntıkasının patronu oldu. 2017 yılı için beyaz yakada yaklaşık 80, mavi yakada da yaklaşık 150 kişiye istihdam sağlamayı planlıyoruz. Mavi yakada toplu işe alım değil, yıl içerisinde dağılmış periyodlar halinde alım yapıyoruz. İlave olarak çıkan personelimizin yerine de operasyonlarımızın aksamadan yürütülebilmesi için eş zamanlı alımlar gerçekleştiriyoruz.
En çok Güneydoğu Anadolu'da kadın çalışanımız var. Özellikle girişimci kadınlar en çok orada. Sanıyorum, bölgenin kadınları güçlü olmayı diğer bölgelerin kadınlarına göre daha çok öğrenmişler...
Oranın özelinde bakarsak yüzde 60 falandır. Kadınları şirketin beyni gibi düşünün, erkekleri çalıştırıyorlar.
KADINLARA NE TÜR AYRICALIKLAR SAĞLIYOR?
'LOVE MARK' OLMAK İSTİYORUZ
Hedefimiz love mark (aşk markası) olmak. Şirket içerisinde değişik bir aidiyet duygusu insanlar arasında ise gönül bağı var. O bağ bizi birleştirdi. Neşet Ertaş'ın 'Gönül Dağı' şarkısını seçtik. Şarkı tam da bizi anlatıyor. Biz şirket içinde öyle çalışıyoruz. Klipte oynayan oyuncuların hepsi gerçek, ben de şarkıyı söyledim.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.