
‘Alınan kararlar bizi düze çıkartacak’
"Coğrafi ve stratejik konumu gereği, Türkiye çok önemli bir geçiş yolu. Turizmin, tekstil sektörüne yıl boyunca sağladığı olumlu katkı aşikâr. Bu noktada hedefimiz, Türkiye'yi ziyaret eden yabancı turist potansiyelini avantaj olarak değerlendirerek yeni müşteriler kazanmak. Yabancı müşteri satışlarımızda aylık bazda yüzde 64'lük bir büyümemiz var" diyen işadamı Ayaydın, sözlerini şu cümleyle bitiriyor; "2018 Ocak-Ekim döneminde ise yüzde 126'lık bir büyüme kaydettik. Geçtiğimiz yıl satışlarımızın yüzde 14.2'si, bu yıl ise yüzde 18.5'u yabancı müşteri alışverişlerine ait. Yabancı turistin, satış oranlarımıza ve cirolarımıza etkisi yüksek ve geçtiğimiz yıldan bu yana yüzde 100'ün üzerinde bir büyüme kaydettik. Dolayısıyla artan yabancı turist sayısını önemsiyor ve aksiyon planlarımızı bu yönde uygulamaya alıyoruz".
TL'ye geçme kararı bizim açımızdan memnuniyet verici oldu. Bu durumu avantaj olarak değerlendirerek, yeni mağaza yatırımlarımıza devam edeceğiz. Avm'lerle ilişkilerimiz her zaman yapıcı oldu. Bu yüzden söylediğiniz anlamda bir niyetleri olacağını düşünmüyoruz.
Konkordato ilan eden firmaların çoğunun bilançosu daha önceden de kırılgandı. Dolayısıyla bu noktada beklenen oldu diyebiliriz. Bahsettiğin şekilde kulağıma gelen böyle bir duyum olmadı, işin etik boyutu tartışılabilir tabi ama böyle bir şey gerçekten varsa şayet, fikri bile ülkemiz adına üzücü. Bu kadar kişiye istihdam sağlayan büyük şirketlerin ve işadamlarının böyle bir hamle yapmayı düşüneceğini aklımdan bile geçirmek istemem.
OLUMLU ADIMLAR ATILIYOR
2019'un kolay bir yıl olmayacağının farkındayız. Fakat son dönemde Sayın Cumhurbaşkanı'mızın ve Maliye Bakanı'mızın olumlu adımlarıyla beraber zorlukların yavaş yavaş aşılacağına inanıyoruz. Ayrıca orta vadede alınan tedbir kararları bizi düze çıkartacağına inanıyoruz.
BÜYÜMEYE DEVAM EDECEĞİZ
Hedefimiz, adımlarımızı daima bulunduğumuz noktadan daha ileriye taşımak. Bugün Türkiye'de 233 mağaza ile, yurtdışında ise 39 mağaza ile varlık gösteriyoruz. İhracatımızda büyüme odaklıyız. 2018 sonuna kadar yurtdışı mağaza sayımızı 45'e çıkarmayı hedefliyoruz. Ortadoğu'da, Körfez Ülkelerinde oldukça güçlüyüz. Hedef pazarlar olarak kısa vadede Rusya, Kazakistan ve İran gündemimizde. Orta ve uzun vadeye baktığımızda Afrika ve Avrupa ülkelerini yeni lokasyonlarımız arasına almayı planlıyoruz. Yatırımlarımıza her daim devam edeceğiz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.