TİMUR SIRT

İnternet ucuzluyor veri artıyor

Türkiye'de hızlı internet erişimi için alternatifler artıyor. 4.5G mobil internet, fiber optik altyapının genişlemesi ve yeni uydu yatırımlarının devreye girmesiyle genişbant erişimi çeşitleniyor. Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu (BTK) 2015 3'üncü çeyrek verilerine göre 46.7 milyon olan genişbant abone sayısının yıl sonunda 50 milyonu aştığı tahmin ediliyor. BTK verilerine göre yaklaşık 10 milyon sabit genişbant, 40 milyona yakın da mobil internet kullanıcısı var. Akıllı telefon sahipliğinin artması 4.5G mobil internet kullanım oranının yükselmesine sebep olacak.
İNTERNETTE EN ÇOK TIKLANANLAR
AĞA BAĞLI CİHAZ ARTTI

Fiber optik altyapı 4.5G yatırımlarıyla artış gösterirken sabit genişbant kullanımında DSL tekeli ortadan kalkıyor. Son çeyrekte en hızlı büyüyen genişbant internet kullanımı eve kadar fiber oldu. Kişi başı internet kullanımı artarken ağa bağlı cihaz sayısı da artıyor. Her evde üçten fazla internete bağlanan cihaz bulunuyor. Kişi başı mobil internet kullanımı da yükselişte. Artan tüketime rağmen erişimin çeşitlenmesi, fiyatların yukarı çıkmasını önleyecek. Kişi başına tüketimin artması yüzünden indirimler faturaya yansımayabilir. 1 Mbps için ödenen ücret düşerken kişi başına veri tüketiminde video, fotoğraf ve online müzik gibi hizmetlerin kullanımı yüzünden artış olacak.
HER ÜLKEDE DİJİTAL REKLAM MALİYETİ FARKLI
Türkiye'de internette her tıklamanın reklam maliyeti İtalya ve Almanya ile benzer aralıkta yer alıyor. En yüksek maliyet rekoru (Click Per Cost) ABD'nin de üstüne çıkan tek ülke Birleşik Arap Emirlikleri'nde. 20 farklı endüstride Google anahtar kelime (keyword) reklam fiyatları üzerinden ölçüm yapılarak gerçekleşen araştırmaya göre Rusya, Güney Kore ve Çin gibi ülkelerde maliyetler düşük. Bunun nedeni söz konusu ülkelerde Google anahtar kelime ölçümüne erişimin kısıtlı olması. Google'da İnglizce etkili olduğundan reklam maliyeti daha fazla artıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.