TİMUR SIRT

Sosyal medyaya Avrupa Anayasası

Türkiye siber suçlarla mücadele için önemli bir adım atıyor. Avrupa Birliği'nin bilgisayar ve internet suçlarını gözeten ilk uluslararası sözleşmesine taraf olan Türkiye, AB Siber Suçlar Komisyonu'nun hazırlayacağı metne harfi harfiyen uyacak. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, "Komisyon, siber ortam için bir metin hazırlayacak ve herkes bu metne uyacak. Ayrı ayrı kanunlar olmayacak. Bu, sosyal medyanın anayasası olacak" dedi. Yıldırım, Türkiye'nin sosyal medya kullanımında dünyada ilk 5 ülke arasında yer aldığını ifade ederek, "İnternet, çaya çorbaya limon gibi. Çok faydalı bir şey ama ayarını kaçırdığınız zaman ilaca benziyor, tedavi edecekken zehirliyor" diye konuştu. Kasım 2015 itibarıyla AB'nin sözleşmesini 47 ülke onayladı. 7 ülke ise onaylamadı.
TÜRKİYE'YE DESTEK YOK

AB'de sosyal medya eğitimine Google, Facebook, Twitter gibi şirketler destek oluyor. Türkiye ise yoğun sosyal medya kullanımına rağmen bu şirketlerden yeterli destek alamıyor. Verilere göre, Türkiye'de zararlı içerikleri en çok şikâyet eden mesleklerin başında öğretmenler geliyor. Öğrenciler hem arkadaşlarını hem de öğretmenlerine karşı siber zorbalığa sıkça başvuruyor. Öğrenciler sosyal medya eğitimi almadığı için yaptığının suç olduğunu farketmiyor.
TÜRKİYE ŞİKÂYETTE İLK 5 ARASINDA
Türkiye 2015'te Facebook, Twitter ve Youtube'a bin 306 sakıncalı içerik için başvurdu. Bu rakamla ilk 5 ülke arasında yer aldı. İnternet üzerinden işlenen katalog suçlara yönelik kanun kapsamında geçen yıl itibarıyla özellikle pornografi, fuhuş, çocukların zararlı içerikten korunması adına Twitter'a bildirilen 592 sakıncalı içerikten 413'ü, Facebook'a bildirilen 417 içerikten 113'ü, Youtube'a bildirilen 297 içerikten 115'i çıkarılmadı.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.