
Dijital hayatın 1 dakikası
DAHA UZUN ZAMAN YARIŞI
1 dakika içerisinde Facebook kullanıcıları 900 bin kez ağa giriş yaparken, 46 bin 200 kez Instagram'da video veya fotoğraf paylaşımı yapılıyor. Snapchat'te ise yine 1 dakikada 1.8 milyon paylaşım gerçekleşiyor. Aslında 1 dakika içinde yapılanlar tüm bu küresel uygulamaların ulaştığı değişimi anlatıyor. Gözümüzü 1 dakika bile ayıramadığımız ekranlar üzerindeki yarışta Google, Facebook ve Twitter gibi ücretsiz kullanılan uygulamalar kullanıcı verilerinden elde ettiği gelir için yarışıyor. Kullanıcıların uygulamada kalma süresini artırmaya yönelik rekabet sayesinde, büyük veri, yapay zeka ve makinelerin öğrenimi konusundaki teknolojilerle farklı alanlara taşınıyor. Bunun yanı sıra yarışa yerel uygulamalar da dahil olmaya başlıyor. Küresel rakiplerinin dahil olamadığı yerel derinliğe ulaşan girişimler, daha önce elde edilmiş alışkanlıkları takip ediyor. Örneğin, Whatsapp yerine Çin, Güney Kore ve Japonya'da farklı uygulamalar kullanılıyor.
DİJİTAL DÜNYADA 1 DAKİKAYA NELER SIĞIYOR?
* 156 milyon e-posta gönderiliyor.
* 16 milyon kısa mesaj gönderiliyor.
* 4.1 milyon YouTube videosu izleniyor.
* 3.5 milyon kez Google'da arama yapılıyor.
* 900 bin kez Facebook hesabına giriş yapılıyor .
* 452 bin kez Twitter'da mesaj gönderiliyor.
* 342 bin uygulama indiriliyor.
* 70 bin saatlik Netflix videosu izleniyor.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.