TİMUR SIRT

Kendi işinin patronu olmak isteyen çok

Pek çok mutsuz çalışan bir gün kendi kuracağı işin patronu olmayı hayal ediyor. Güzel bir kafede, "Ben de bu işi yapsam" diyen insanların sayısı hiç de az değil. Bu düşüncenin ortaya çıkma sebebi daha çok çalışma koşulları, büyümeyen aile işleri ve geleneksel şirket yapıları. İş yerinde mutsuz olan, tacize uğrayan çalışanlar kendi işinin patronu olmak istiyor. Haftada 6 gün ve günde 10 -12 saatin üstünde çalışmak insanları mutlu etmediği gibi kendilerini geliştirmelerine de engel oluyor. OECD tarafından yapılan araştırmaya göre en çok Kolombiyalılar (yüzde 52) kendi işinin patronu veya aile şirketinde çalışıyor.
Türkiye ise yüzde 32.4'lük oran ile Yunanistan ve Brezilya'nın ardından dördüncü sırada yer alıyor. Aile işini devam ettiren KOBİ'ler aslında yeni iş fikri ile kendisini yenileyebilir.
KOBİ veya serbest meslek sahibi diye tarif edilen işlerde çalışan insanlara yeni yetenekler kazandıracak özel girişimler ortaya çıkarılabilir. Dijitale geçiş yapan fotoğraf stüdyoları, tarım sektörü, tekstil atölyeleri ve benzeri işlerde çalışanlar işlerini yeniden inşa ederken yenilikçi fikirlerle buluşacakları atölyeler oluşturulabilir. Bu atölyelerin sadece satışa değil, üretime ve verimliliğe yönelik adımlar atması bu dönüşümü taçlandırabilir. Türkiye gibi ülkelerin finans, yenilikçi fikirler konusunda özel eğitimle bu potansiyeli başarılı girişimcilere dönüştürmek zorunda. Türk Telekom girişim programı Pilot, farklı dikey sektörlere çözüm sağlayan fikirlere destek oluyor. Daha çok girişimin reel sektöre yenilikçi çözüm üretmesini sağlıyor. E-ticarete başlayan KOBİ'lere veriye dayalı iş yapma kültürünün gelişmesine destek oluyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.