TİMUR SIRT

Geleceği eğitim şekillendiriyor

EĞITIM kalitesi bir ülkenin geleceğini şekillendirmesinden birincil öneme sahip. Özellikle lisans ve yüksek lisans seviyesi, en kaliteli insan kaynağının oluştuğu yer. Bu yüzden doğru ve kaliteli eğitim standardının oluşması ülkeler için kritik öneme sahip. Türkiye'de ve dünyada eğitim olanakları konusunda karar vermek isteyen gençlerin önünde bürokratik ve karmaşık sistemler var. Sırf bu yüzden bir sürü başarılı genç arzuladığı eğitim kurumunda kendine yer bulamıyor.
BÜROKRASİ BÜYÜK ENGEL
Başarılı öğrencilerin Türkiye'de ve dünyada eğitim geleceğini McKinsey, Deloitte, Ernst&Young Capgemini, T-Mobile gibi küresel şirketlerde deneyim kazanan Intcas.com CEO'su Zakaria Saqib Mahmood, ailesinden birinin Londra'da okul problemine yardım ederken eğitim şirketinin fikirsel tohumlarını attığını söylüyor. Mahmood, "Çok yetenekli insanların önünde başvuru süreçleri o kadar bürokratik ve verilen hizmet o kadar kötüydü ki büyük maliyetlere rağmen en sonunda çocuk kendi ülkesinde okumaya karar verdi" diye konuştu.
250 MİLYAR DOLARLIK PAZAR
Zakaria Saqib Mahmood, eğitim teknolojileri konusunda şunları söyledi: "Eğitim teknolojileri EdTech, etkileşimli tahtalardan kapsamlı e-öğrenim çözümlerine kadar her şeyi kapsıyor. Bazı endüstri raporları, pazarın 2020'de 250 milyar dolara ulaşacağını belirtiyor. Ancak uzun vadede çok daha büyük bir potansiyel olan eğitim var. 5 trilyon dolar büyüklüğündeki bu global sektörün yalnızca yüzde 2'si dijitalleşmiş durumda. Çoğu yatırımcı EdTech için 'yeni FinTech' diyor. Diğer bir deyişle, bu pazarın vakti artık geldi. Bugüne kadar EdTech sektörüne ABD liderlik etti. Ancak şu an en büyük yatırımlar Asya'da yapılıyor."
İSTANBUL DESTEK MERKEZİ
Türkiye ve Avrupa'da ise pek fazla yatırım yapılmıyor. Pazarın bölünmüş halde olduğunu vurgulayan Mahmood, "Genel merkezimizin Londra'da olması ve ilk Öğrenci Destek Merkezi'mizin Türkiye'de açılması ile bu hedefe yürüyoruz. Yurtdışında okumakla ilgilenen öğrencilere, İstanbul Bağdat Caddesi'ndeki Öğrenci Destek Merkezi'nde danışmanlık hizmeti sunacağız. 10 Eylül'den itibaren, eğitimli danışmanlarımız öğrencilere kariyer planlamasında ve eğitim tercihlerinde yardımcı olacak. Ayrıca öğrencilerin başarıya ulaşması için gereken kişisel becerilerin geliştirilmesine ve dil öğrenimine de destek olunacak. Bu hizmetleri Türk okullarına da daha iyi kariyer tavsiyeleri vermelerine yardımcı olmak için sunacağız. İlk haftamızda öğrencilere birçok ücretsiz hizmet sunacağız. Bu dönem, hizmetleri denemek için mükemmel bir fırsat olacak" diye konuştu.
YERLİ UZMANLARLA ÇALIŞIYORUZ
Faaliyet gösterdikleri her ülkede yerli uzmanlarla çalıştıklarını vurgulayan Mahmood, "Intcas, bölünmüş bir sektörü birbirine bağlıyor. Bu yüzden, dünya genelinde iş ortaklarıyla çalışmak yaklaşımımızın önemli bir bölümünü oluşturuyor. Ayrıca ödül veren kurumlar, bankalar, ajans ağları, çevrim içi eğitim portalları ve devletlerarası kuruluşlarla da uluslararası bağlantılarımız var. Bağlantı kurmanın yanı sıra, INTCAS için yapay zeka uygulamasına başladık ve Blockchain teknolojisini kullanarak veri bütünlüğünü sağlıyoruz. Bağlantı, zeka ve bütünlük INTCAS'ın temelini oluşturuyor. Dünya Burs Programımız için de ayrıca heyecanlıyız. Bu programın öğrencilerin ilgisini epey çekeceğini düşünüyoruz" diye konuştu.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.