GÜRCAN BİLGİÇ

Obradovic’in son dersi

Gazeteci sordu; "Geçen sene son saniyede alamadığınız ribaund ile Avrupa Şampiyonluğu'nu kaybetmiştiniz..." Obradovic düzeltiyor; "Son saniyede değil, önceki 40 dakikada yapamadıklarımız ile kaybettik şampiyonluğu..." Bir maçı, tek bir ana, tek bir harekete veya pozisyona faturalamaya meraklı bizler için, en doğru bakış açısı için bir pencere yapmış kurt koç.. "Hakem penaltımızı vermedi" diyor teknik adam ama o dakikaya kadar senin oyuncuların üç defa kaleci ile karşı karşıya kaldılar atamadılar. "Haksız penaltıyla yenildik" diyor yönetici, ama bundan önceki maçlarda siz de yanlış penaltı kararları ile gol kaydettiniz.
İliştirilmiş yazar, tuttuğu takımın rakiplerinin skalasını çıkartıyor, kırmızı kartları, penaltı kararlarını sorguluyor. Diyorsun ki, "Haksız olan var mı?" ses yok. "Senin takımının haksız kazandığı penaltı var mı?" Yine ses yok.
Bir maçta şampiyonluk da kaybedilmez, bir pozisyon ile mağlup da olunmaz. Daha önce yaptığınız hatalar veya değerlendiremediğiniz fırsatlar, son gelen görüntüde sonuçlanır. Doğru düşünmeyi öğrendiğiniz zaman, Obradovic gibi 20'de 18 yapan bir takımınız olur. İsmail Şenol da hocaya sorar, "Nasıl kazandınız?" diye... Cevap çok daha güzel; "Ben değil oyuncular kazandı."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.