MURAT ÖZBOSTAN

Futbolu yönetsek uçacağız da...

Ekonomi danışmanlık şirketi Deloitte'nun 1996-1997 sezonundan beri yayımladığı ve özellikle son dönemde sportif başarı kadar prestijli hale gelen "Futbol Para Ligi" raporunun 17'ncisi geçtiğimiz günlerde yayımlandı. 2012- 2013 sezonun sonuçlarının açıklandığı ve Real Madrid'in 518 milyon euroya ulaşan geliriyle zirvedeki yerini koruduğu rapor, Türkiye için de ilk kez bu kadar önem taşıdı. Çünkü Galatasaray 157 milyon euroluk geliriyle 16., 126 milyon euroluk gelirle de Fenerbahçe 18. sıradan listeye girdiler. Belki gündemin yoğunluğundan bu olayın önemi tam olarak anlaşılamadı. Beş büyük lig (İspanya, İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya) dışında sadece Türkiye'den iki takımın bu listeye girmesi büyük kulüplerimizin nasıl bir potansiyele sahip olduğunu gösteriyor.
BU RAPOR DERS OLMALI
Demek ki bir de futbolu yönetme anlayışımız bu büyük liglere biraz yaklaşsa acaba neler olacak? Bu raporu, futbolu yönetenler iyi analiz etmeli ve hatta okumalı.. Birbirimizi kırmak için gösterdiğimiz çabayı futbolu geliştirmek için kulüplerimize, futbolumuza harcasak kimbilir nerede olurduk. Brezilya'daki Dünya Kupası'nı da televizyon başından izlemezdik.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.