HINCAL ULUÇ

Yo-Yo Ma!..

DÜNYANIN en ünlü çellisti Yo-Yo Ma, ikinci defa İstanbul'daydı perşembe akşamı..
İkinci defa İş Sanat'ta..
Teşekkürler İş Bankasına.. Böylesi dev sanatçıları hem de böyle sık sık ülkemizde izlemek onların sponsorluğu sayesinde oluyor..
Yo- Yo Ma, hani Obama'nın yemin ettiği gün düzenlenen törenlerin canlı yayınında çalan çelist, gene Kathryn Stott'un piyanosu eşliğinde çaldı. Konser Ennio Morricone'ye Oscar Adaylığı getiren The Mission (Robert de Niro) filminin şarkısıyla açıldı. Sonra Gershwin, Mariano ve Brahms..
İkinci yarı, Yo- Yo'nun 50'inci yaşı için yazılan L ile başladı. Graham Fitkin'in bestesinin adı, latin rakamlarında 50 demek. Ama Pitkin "Sadece bu kadar değil" diyor.. İngiliz besteci, L harfinin sözlükteki zenginliğine dikkati şekiyor..
"Love (Aşk), Lust (Şehvet), Life (Yaşam), Light (Işık), Line (Çizgi..)
Doruk noktası Rachmaninov'du tabii.. Hele, o rüya gibi üçüncü bölüm.. Andante..
Gençlik yıllarımda, klasik müziğin hızlı bölümlerinden hoşlanırdım.. Yavaş bölümlerde esnememi gizlemeye çalıştığımı hatırlarım..
Yaşlandıkça, andanteler beni alıp götürmeye başladı..
Neden?..
Dedim ya.. Ya yaşlanıyoruz.. Ya da müziği, daha iyi anlamaya, daha iyi hissetmeye başlıyorum..

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.