HINCAL ULUÇ

Apoyevmatini!..

APOYEVMATİNİ, rumca "İkindi Vakti" demek.. 1925, 12 temmuzundan bu yana İstanbul'da rumca yayınlanan gazetede, adını, o saatlerde satışa çıkmasından almış.. Bizim Sabah, Akşam gibi..
Jamanak ve Cumhuriyet'ten sonra, ülkemizin yaşayan en eski üçüncü gazetesi, gazetelerdeki habere göre, 12 temmuz 2011'de kapanacak.
Gazeteyi çıkaran Mihail Vasiliadis "Yunanistan'daki ekonomik kriz yüzünden, ordan gelen bir kaç reklam da kesilince, dayanacak gücümüz kalmadı" diyor..
İstanbul'da topu topu 614 Rum aile kalmış.. İkindi Vakti'nin satış rakamı 600.. Yani her Rum aileye giriyor..
Son bir umutla Basın İlan Kurumu'na baş vurmuşlar..
"Tirajınız yetersiz" yanıtı almışlar..
Bu gazeteyi okuyabilecek 614 evden 600'üne giren bir gazetenin tirajı "Yetersiz" olur mu?.
Göreceli düşünürseniz, bu tiraj, Hürriyet'i, Sabah'ı üst üste koyar da aşar..
Basın İlan Kurumu'nun başında sevdiğim ve inandığım bir arkadaşım var. Mehmet Atalay..
Atalay, Apoyevmatini, Agos, Şalom gibi bin güçlükle çıkarılan azınlık gazetelerine yardım edecek formülü bulabilir.. Bulmalı..
Basın İlan Kurumu'ndan ne palavraların, ne dümenlerle beslendiğini yıllarca içinde görerek yaşadım.
Oysa bu azınlık gazetelerinin durumu farklı.. Onlar yaşamalı.. Onlar İstanbul kültürünün ayrılmaz parçaları çünkü.. Okuyanların sayısı ne yazık ki, giderek azalsa da..

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.