HINCAL ULUÇ

Kanyon ve mimarisi..

En eski okurlarım hatırlar..
Bir taksi şoförü anlatmıştı, yıllar yıllar önce.. Bir Yahudi ailesi gelmiş Amerika'dan Türkiye'ye..
Göçen köklerini aramak için. Günlerce kalmışlar. İngilizce biliyor diye de, şoförle haftalık anlaşmışlar. "Bize İstanbul'u gezdir" demişler.. Üç gün gezdirmiş.
Dördüncü gün Amerikalılar "Bizi götürdüğün her yer Bizans ve Osmanlı'dan kalma.. İstanbul'da Cumhuriyet devri yapısı yok mu görmeğe değer" diye sormuşlar.. "Nereye götürseydim Hıncal Ağbi" demişti de, ben de size sığınmıştım. "Nereye götürsün" diye..
Time Dergisi İstanbul'u yazmış.
En görkemli beş mimari eseri de sıralamış.. Topkapı Sarayı, Ayasofya, Yerebatan Sarnıcı, Galata Kulesi ilk dört.. İlk dörtte Mimar Sinan yok. Sonrakilerden Sultanahmet de yok.. Tartışılır..
Ama beşinci ilginç. İlk beşteki tek çağdaş yapı nedir bilir misiniz, Time'a göre..
Kanyon!..
Dergi "İstanbul içinde gerçek bir Kanyon" diyor, "Ziyaretçilerde sonsuzluk duyusu yaratan benzersiz bir seyir.." Bu arada, İstanbul'a uçmaya başlayan United Airlines'ın dergisi Hemisphere de, İstanbul'u kapak yapmış, bu vesile ile.. "Sortie, restoran, klüp ve diskoları ile dünyanın en güzel eğlence yerlerinden biri" diyor, yazı için kentte üç gün yaşayan yazarları..

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.