HINCAL ULUÇ

Uçakta şaka olmaz!..

"Şu klimaları açın, sıcaktan patladık" diyen yolcuyu yaka paça uçaktan indirmişler.. Çünkü "Patlamak" fiili, uçak güvenliği şifreleri arasında yer alan bir sözcük.
Uçak kaçırmalar artınca, dünya tüm kurumları ile çözümler düşünmeye başladı.
Bunların arasında bu şifre sözcükler listesi var. "Bunlardan birini kullanan yolcudan şüphe edeceksin" demek.. Uçakta şüpheye yer yok. Talimat, o yolcu inecek..
Hatırlarım bir üniversite öğrencisi Türk Amerika'da tek yolcusu olduğu uçağın içinde kalkışı beklerken hostes elinde bir deste iskambille gelip, vakit geçirme teklif etmişti. "How about black jack/ 21 oynamaya ne dersin?."
Bizim delikanlı kelime oyunu ile şaka yaptı.. "How about high jack/ Uçak kaçırmaya ne dersin?."
İki dakika içinde karga tulumba edildi ve bir sene falan yattı içerde..
Dün okuyorum. 14 yaşında Hollandalı bir kız çocuğu Amerikan Hava Yolları'na tweet atmış.. Şaka.. "Adım İbrahim. El Kaideciyim. 1 Haziran'da bir felaket yaşayacaksınız.."
Kız şimdi gözaltında..
Hakkında ağır ceza davası açılması bekleniyor.
Unutmayın. 100'lerce insanın hayatı söz konusu iken, şakaya, şüpheli davranışlara hoşgörü kesinlikle yok.
Dünyanın hiçbir uçağında yok..
Aman dikkat!..

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.