HINCAL ULUÇ

Çay, simit!..

Dün sabah asansörle, onuncu kattaki odama çıkıyorum. Asansörün durduğu katta kapı açılıyor.
Karşımda bir afiş.. "Çay, Simit!.. Sizinle tanışalım.."
Ofiste bir büfe açılmış olmalı..
Afiş onun..
Ama anılar da benim..
1957 yılında 40 lira maaşla gazeteciliğe başladığım günler.. İstanbul'da durum pek farklı değil..
Sürünerek yaşıyor gazeteciler..
Aslında tüm işçilerin durumu felaket ya..
Muhalefetteki CHP'nin ateşli bir taraftarı var Bab-ı Ali'de.. Gazeteci.. CHP'ye "İngiliz İşçi Partisi"ni örnek almasını öneriyor. Patronu olduğu gazetede İşçinin Sosyal Güvenlik Haklarına kavuşması için ateşli yazılar yazıyor..Ama onun gazetesinde çalışanların durumları da bizimkinden pek farklı değil.
Onların da milli yemeği bizimkinin ayni.. Maaş ancak ona yetiyor çünkü..
Çay ve simit!.
Sosyal Güvenliği en ateşli savunan gazetenin çalışanları, Çay Simit'ten oluşan yemeğe bir isim takmışlar..
Bizim de hoşumuza gitti..
Yeni Gün koridorlarında, öğle ve akşam saatlerinde bağırmalar yoğunlaştı.. "Emrullah Efendi, bir Sosyal Güvenlik!.."
Simit on kuruş. Çay, müesseseden..
1950'li yılların "Sosyal Güvenlik"i, şimdi "Sosyetik" oldu, bakar mısınız?.
Sosyal Güvenlikçi Patron Cemil Sait Barlas, Sevgili dostum Mehmet'in babası yani, ne ileri görüşlüymüş meğer!.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.