HINCAL ULUÇ

İsmet ve bilim!..

İsmet Berkan, Hürriyet'te cumartesi günleri herkesin anlayacağı dilde bilim yazıyor. Tiryakisiyim.
Keşke daha fazla yazsa..
Son yazısında, nihayet Türkiye olarak, bizim de ortak olduğumuz İsviçre'deki Büyük Hadron Çarpıştırıcısı'nda gücün iki misline çıkarıldığını yazmış.
Büyük Hadron Çarpıştırıcısı, Evren'in oluşumu üzerine en kabul edilir teori Büyük Patlama/ Big Bang'i laboratuvar ortamında gerçekleştirmek ve "Sır"rı çözmek için yıllar önce milyarlarla dolar harcanarak kuruldu. Yıllar sonra Tanrı Parçacığı denen Higgs Bozonunun bir çarpıştırma sonucu ortaya çıkıp kaybolduğunu açıkladılar.
Kuantum Fiziği uzmanı bir bilim adamı dostum var..
Ona gittim, o zaman.. "Bu bozona rastlanmasıyla çok şey değişti, hele bir anlat" dedim. Güldü.. "Bulunan bir şey yok" dedi.. "Cern Laboratuvarı her yıl milyonlarca dolarlık sponsor bağışları ile ayakta duruyor.
Sponsorların devam etmesi için önlerine bir havuç atılması lazımdı. Bunu icat ettiler.
Nasılsa aksini ispat mümkün değil.."
Sevgili İsmet, o "Başarı"yı kabullenenlerden.
Şimdi 4 milyar dolar yutan bu yeni güçlendirmeden de umutlu..
Dilerim haklı çıkar..
Evrenin sırrına ulaşırız, sonunda..
Ama ya, Kuantum Fiziği uzmanı hocam haklıysa?.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.