HINCAL ULUÇ

Üniversite farkı..

"Sevgili Hıncal,
Bizim diploma fabrikası üniversitelerimiz dünyada ilk 500'e bile giremezlerken Amerikan üniversiteleri yaptıkları araştırmalar sonucu buldukları ilaçların patent hakkı ile milyonlarca dolar kazanıyorlar. Bu notu belki bizim üniversitelerimiz de bir gün bir şeyler keşfederler diye yazıyorum" demiş Safter Yılmaz, Los Angeles'tan yolladığı notta.. Haberine bakar mısınız?.
"Kaliforniya'daki 9 eyalet üniversitesi yaptıkları araştırmalar sonunda buldukları ilaçların patent hakkı olarak şimdiye kadar 1 milyar dolara yakın gelir sağlamış bulunuyorlar..
Hepatit (Sarılık) B aşısı üniversitelere 436 milyon dolar, büyütme hormonu (human growth hormon) patenti 245 milyon dolar, prostat kanser ilacı 111 milyon dolar kazandırdı.
6 bin 383 ilaç patentine sahip Amerikan üniversiteleri arasında Northwestern Üniversitesi geçen yıl 360 milyon dolar gelirle birinci sırada yer alırken onu 215 milyon dolarla New York Üniversitesi takip ediyor. Üçüncü sırada ise 142 milyon dolarla Princeton Üniversitesi var..
Şimdiye kadar keşfettiği romatizma ilaçlarından 350 milyon dolar kazanan Stanford Üniversitesi'nin patent hakkı ise sona erdi."
Safter'e katılmamak elde değil. Darısı bizim üniversitelerin başına..

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.