HINCAL ULUÇ

En sönük Oscar!..

"Leonardo diCaprio bu defa alacak mı" tartışması da olmasa, dünya bu yıl Oscarlarla nerdeyse ilgilenmeyecek, sinema tarihinin en eski, en popüler şöleni, Cannes, Berlin, Venedik ne kadar ilgi çekiyorsa, o kadar yer alacaktı, dünya medyasında ve evde, işte, kafe ve okul sohbetlerinde..
Benim yazacağımı dün iki satırla Mevlüt Tezel özetlemiş "Oscar'daki değişim" diye..
"Spotlight (gibi) böyle ağır ilerleyen, yer yer belgesel havasına bürünen bir filmin 'En İyi Film Oscar'ını kazanması bence rezalet.
Akademi üyelerinin son dönemde tercihlerinde daha bireysel öykülere, daha entel kaygılara bürünmesi sinema yazarlarını sevindiriyor ama bu olumlu bir gelişme değil.
Oscar'ın, Cannes olması için bir neden yok! Biz Oscar'ı sanatla popülerliği harmanlayan görkemli yapımlara ödül verdiği için sevmiyor muyuz?"
Kendime baktım.. Oscar'a aday 9 filmin çoğunu izlememişim bile.. Baş sebep, "Eleştirmenler beğendiyse, ben sıkılırım" kuralı..
Bizim bildiğimiz Oscar'ı alacak tek film Mad Max idi.. Ama Mevlüt haklı.. Bu defa Oscar'a değil, Cannes'a oy verdiler..
Leonardo tartışmasına girmedim bile.. "Oscar seçmenleri, rol kesmelere bayılır. Leonardo bu defa öyle rol kesiyor ki, kesin alır" dedim. Aldı.
Casuslar Köprüsü'ndeki casusu oynayan Mark Rylance'e bayılmış, Oscar adayı göstermiştim. O da aldı.
Ötesini zaten görmedim, bilmiyorum.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.