Giriş Tarihi: 27.2.2012 15:39 Son Güncelleme: 27.2.2012 15:41

İstanbul'un barajları doldu

Kar ve yağmur yağışı, İstanbul'un barajlarının doluluk oranını son 1 ayda tavan yaptırdı. İşte İstanbul'a su sağlayan 10 barajdaki son durum:

İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi (İSKİ) verilerinden derlenen bilgiye göre, kar ve yağmur yağışı, içme suyu havzalarına ''bereket'' olarak yansıyor.
Kış mevsiminin başladığı ilk günlerin kurak geçmesi ve artan su tüketimi kamuoyunda susuzluğa dair olumsuz senaryoların yazılmasına yol açarken, 17 Aralık 2011 tarihinde barajlardaki doluluk oranı en düşük seviyesi olan yüzde 52,29'a, mevcut su hacmi ise 454 milyon 224 bin metreküp seviyelerine gerilemişti.
Yeni yılla birlikte kenti etkisi altına alan kar ve yağmur yağışı, barajların doluluk oranını yüzde 86,54'e kadar yükseltti.
Yağışların istenilen düzeyde olması, son 1 aylık periyotta İstanbul'a su sağlayan barajların doluluk oranını yüzde 20 arttırdı.
Bugün itibarıyla barajlardaki mevcut su hacmi 751 milyon 786 bin metreküp seviyesine yükseldi.
Mevsim yağışlarının devam etmesiyle barajlardaki doluluk oranının daha da yükselmesi bekleniyor.
Elmalı ve Istranca barajlarındaki doluluk oranı yüzde 100'e ulaşırken, kentin en büyük su kaynağı Ömerli Barajı'ndaki doluluk oranı bugün itibarıyla yüzde 87,21, Terkos Barajı'nda yüzde 94,17 ve Büyükçekmece Barajı'nda ise yüzde 83,36 seviyelerine yükseldi.

Yağışlar bu yıl barajlara 96 milyon 77 bin mekreküp su getirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.