Çarşamba 18.04.2012 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 18.04.2012 12:58

Hangi barajda ne kadar su var?

İstanbul'da mevsim normallerinin üzerinde seyreden yağış, barajlardaki doluluk oranını yüzde 95'e çıkardı. Yetkililer, barajların yaz mevsimine hazır olduğunu bildirdi.

Kış mevsiminin başladığı ilk günlerin kurak geçmesi ve artan su tüketimi kamuoyunda susuzluğa dair olumsuz senaryoların yazılmasına yol açmıştı. Ocak ayı ile birlikte artan yağış miktarı, günlük ortalama 2 milyon 250 bin metreküp su tüketen İstanbul'da barajların doluluk oranlarını hızla artırmaya başladı.
1 Aralık 2011 tarihinde yüzde 54.12, 1 Şubat 2012 tarihinde ise yüzde 67,10 olan barajlarındaki doluluk oranı son yağışlarla birlikte 16 Nisan 2012 itibariyle yüzde 95,28'e yükseldi. Bu doluluk oranları ile birlikte barajlardaki mevcut su hacmi 827 milyon 669 bin metreküp oldu.
Öte yandan, Meteoroloji Genel Müdürlüğü'nün verilerine göre havanın hafta sonuna kadar yağışlı olacağı tahmin ediliyor.
İSKİ'den alınan verilere göre barajların doluluk oranları şöyle:
BARAJ MEVCUT SU HACMİ DOLULUK ORANI

Ömerli 231.780 98.47
Darlık 107.125 99.65
Elmalı 9.600 100
Terkos 159.385 98.24
Alibey 29.754 87.15
Büyükçekmece 142.381 95.59
Sazlıdere 67.890 76.61
Istırancalar 6.231 100
Kazandere 16.828 96.58
Pabuçdere 56.605 96.76

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.