Pazar 10.03.2013 00:00
Son Güncelleme: Pazar 10.03.2013 11:55

104 bin ton lastik geri dönüştürüldü

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, geçen yıl kullanılmış 104 bin ton araç lastiğini geri dönüştürdü.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, geçen yıl kullanılmış 104 bin ton araç lastiğini geri dönüştürdü. Lastikler 17 adet tesiste ayakkabı, mobilya, yer kaplama malzemesine dönüştürüldü.
Ömrünü Tamamlamış Lastiklerin Kontrolü Yönetmeliği kapsamında 2007 yılından 2012 yılına kadar 337 bin 700 ton ömrünü tamamlamış lastik toplandı. Toplanan lastiklerin yaklaşık 200 bin tonu geri kazanıldı, yaklaşık 137 bin 700 tonu ise çimento fabrikalarında enerji kaynağı olarak kullanıldı. Bakanlık, 2012 yılında ise 104 bin ton ömrünü tamamlamış lastiği geri dönüştürdü.
Geri dönüştürülen lastikler, ayakkabı, spor ve oyun sahaları, mobilya parçaları ve yer kaplama malzemesi yapımında kullanılıyor. Bu yöntem ile çalışan 17 adet tesisin çevre izin ve lisansı bulunuyor. Ayrıca ömrünü tamamlamış lastikler fiziksel kırma veya piroliz yöntemi ile geri kazanım yapan işletmelere ve çimento fabrikalarına ek yakıt olarak kazandırılıyor.
Ömrünü tamamlamış lastiklerden, piroliz yöntemi ile pirolilik (aromatik) yağ, karbon karası, çelik tel, pirolitik gaz elde ediliyor. Lastiklerin bu alanlarda kullanılması, karbon karası ithalatını azaltıyor. Proses sonucu elde edilen karbon karası, lastik üretimi, kablo, konveyör bant, araç yedek parçaları ve paspası, ısı yalıtım malzemeleri gibi geniş bir üretim yelpazesinde kullanılıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.