Giriş Tarihi: 16.03.2013 13:46 Son Güncelleme: 16.03.2013 13:50

Şehir akvaryumlarında 16. sıradayız

Türkiye, son 3 yılda 6'ya ulaşan şehir akvaryumu sayısıyla, 64 ülke arasında 16. sıraya yükseldi.

Türkiye'nin, ilki 2009'da açılmasına rağmen son 3 yılda 6'ya ulaşan şehir akvaryumu sayısıyla, şehir akvaryumu kurulu 64 ülke arasında 16. sıraya yükseldiği bildirildi.
Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Su Ürünleri Yetiştiriciliği Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Gürel Türkmen, AA muhabirine yaptığı açıklamada, dünyada ilk şehir akvaryumunun, ''The London Zoo Fish House'' adıyla 1853 yılında İngiltere'nin başkenti Londra'da açıldığını belirtti.
Günümüzde 64 farklı ülkede toplam 450 adet kamuya açık şehir akvaryumu bulunduğunu ifade eden Türkmen, 105 adetle en fazla şehir akvaryumu kurulu ülke olan ABD'yi, 69'la Japonya'nın, 29'la İngiltere'nin izlediğini, 8 şehir akvaryumu bulunan Kanada'nın ise 10. sırada yer aldığını kaydetti.

''KAYIP BALIK NEMO'' DENİZ AKVARYUMLARINA İLGİYİ ARTIRDI''
Doç. Dr. Türkmen, Türkiye'de akvaryumlara ilginin, özellikle 1980'li yıllarda artmaya başladığına değinerek, şunları söyledi:
''Başlangıçta tatlı su akvaryumları ilgi görürken, özellikle 2000'li yıllardan sonra deniz akvaryumlarına ilgi artmaya başladı. Özellikle 2003 yılında vizyona giren Kayıp Balık Nemo filmiyle birlikte deniz akvaryumlarına ilgi, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de artmaya başladı. Film, o kadar etkili oldu ki filmin kahramanı olan ve akvaryum sektöründe 'Palyaço Balığı' olarak geçen canlı, halk arasında daha çok 'Nemo Balığı' olarak anılmaya başlandı.''
Türkiye'de, ilk şehir akvaryumunun, 2009 yılında İstanbul'da açıldığını belirten Türkmen, ''Buna karşın son 3 yıl içerisinde bu sayı 6'ya çıktı. Şu an ülkemizde İstanbul ve Ankara'da 2'şer, Antalya ve Bursa'da birer olmak üzere, toplam 56 bin metrekare alan üzerine kurulu 6 şehir akvaryumu hizmet vermekte. Bu konudaki geç kalmışlığımızı, son yıllarda artan ilgiye paralel olarak açılan bu akvaryumlarla kapattık ve dünyada, bu konuda 16. sırada yer alıyoruz'' diye konuştu.
Türkmen, ''İstanbul Akvaryum''un dünyanın en büyük tematik akvaryumu, geçen yıl açılan ''Antalya Akvaryum''un ise 131 metre uzunluğu ve 3 metre genişliğiyle dünyanın en büyük akvaryum tünellerinden birine sahip olduğunu kaydetti.
''TÜRKİYE DENİZLERİNDEKİ 70 BALIK TÜRÜ, DENİZ AKVARYUMLARI İÇİN UYGUN''

Akvaryum balıkları arasında en popüler türlerin, palyaço, damsel, cerrah, melek, lapin, kaya ve horozbina olduğunu dile getiren Türkmen, ''Türkiye'ye deniz akvaryumlarında sergilenmek üzere yaklaşık 250 tür balık ve karides, yengeç, salyangoz, deniz yıldızı ve bazı mercan türleri gibi omurgasız canlılar ithal edilmektedir. Türkiye denizlerinde doğal olarak 500'den fazla balık türü bulunmaktadır. Biyolojik ve ekolojik özellikleri bakımından 70 kemikli balık türünün, deniz akvaryumları için uygun olabileceği belirlenmiştir'' diye konuştu.
Gürel Türkmen, şehir akvaryumlarının önemi ve işlevlerini ise şöyle sıraladı:
''Üç tarafı denizlerle çevrili ülkemiz için kültürel bir aşılamadır. Doğanın korunması ve çevre bilincinin oluşmasına katkı sağlar. Üreme mekanizmaları dahil, deniz türlerinin biyolojisinin anlaşılmasında çok sayıda araştırmanın yapıldığı alandır. Sucul canlıların ilköğretim çağındaki öğrencilere tanıtıldığı ünitelerdir. Bir ülkede iç ve dış turizmi etkileyen unsurların başında gelir.''

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.