Belediyeler ''yeşile'' takıldı
Belediyelerin en fazla memnuniyet duyulan hizmeti yüzde 80'lik oranla ''şebeke suyu'' iken ''Yeşil alan miktarı''ndan duyulan memnuniyet ise yüzde 55'lik oranla son sırada yer aldı.
Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) Yaşam Memnuniyeti Araştırması-2012 kapsamında, vatandaşlara belediye hizmetlerinden duydukları memnuniyet ilişkin sorular yöneltildi.
Araştırma sonuçlarına göre, belediyelerin en fazla memnuniyet duyulan hizmeti, yüzde 79,7 ile ''şebeke suyu'' oldu.
Belediyelerin ''çöp ve çevresel atık toplama'' hizmetleri de yüzde 78,3'lük memnuniyet oranı ile ''şebeke suyu'' hizmetini takip etti.
''Sokak levhaları ve dış kapı numaralandırma'' hizmetleri de yüksek memnuniyet düzeyiyle dikkati çekti. Vatandaşların yüzde 76,1'i belediyelerin bu alanda verdiği hizmetleri yeterli bulduğunu dile getirdi.
Belediyelerin sunduğu ''kanalizasyon'' hizmetlerinden memnuniyet ise yüzde 74,9'luk bir orana ulaştı.
Belediyeler, ayrıca ''ışıklandırma ve temizlik'' hizmetlerinde yüzde 73,7, ''itfaiye/cenaze'' hizmetlerinde yüzde 72,3, ''toplu taşıma'' hizmetinde yüzde 72,3, ''zabıta'' hizmetleri yüzde 63,1, ''yol/kaldırım yapımı'' hizmetlerinde yüzde 60,8'lik memnuniyet düzeyleri yakaladı.
YEŞİL ALAN VE ULAŞIMDA BEKLENTİLER SÜRÜYOR
Belediye hizmetleri arasında memnuniyet düzeyinin en düşük kaldığı konu yeşil alanla ilgili çalışmalar oldu. Belediyelerin vatandaşlara sunduğu yeşil alan miktarını yeterli bulanların oranı yüzde 54,8'de kaldı.
Belediye hizmetlerine yönelik değerlendirmelerde ''memnun değilim'' yanıtının en fazla verildiği başlık da yüzde 41'lik oranla ''yeşil alan miktarı'' oldu.
Yeşil alan miktarından sonra belediye hizmetlerinden memnuniyetsizlik oranında ikinci sırayı ''yol/kaldırım'' hizmetleri aldı. Belediye hizmetleri konusunda görüş bildirenlerin yüzde 36,2'si belediyelerin yol/kaldırım hizmetlerinden memnun kalmadığını belirtti.
Araştırmaya katılanların yaklaşık 4'te biri de ''toplu taşıma'' hizmetlerinden memnun olmadığını dile getirdi.
İTFAİYE VE CENAZE HİZMETLERİ: ''FİKRİM YOK''
''İtfaiye/cenaze'' ve ''zabıta'' hizmetleri vatandaşların memnuniyet ya da memnuniyetsizlik konusunda fikir oluşturmakta en fazla zorlandığı alanlar olarak dikkati çekti.
Belediye hizmetleri konusunda ''fikri bulunmadığını'' belirtenlerin oranı, zabıta hizmetleri açısından yüzde 23,9'la en yüksek seviyeye ulaştı.
İtfaiye/cenaze hizmetlerine ilişkin fikri olmadığını belirtenlerin oranı ise yüzde 21,9'le ikinci sırada yer aldı.
Belediye hizmetlerinden memnuniyet konusunda Yaşam Memnuniyeti Araştırması'ndan çıkan sonuçlar şöyle:
Belediye hizmetleri Memnun (yüzde) Memnun değil (yüzde) Fikri yok (yüzde)
Şebeke suyu hizmeti 79,7 19,4 0,9
Çöp ve çevresel atık toplama hizmeti 78,3 20,8 0,9
Sokak levhaları ve dış kapı numaralandırma hizmetleri 76,1 15,2 8,7
Kanalizasyon hizmeti 74,9 21,0 4,1
Işıklandırma ve temizlik hizmetler 73,7 21,9 4,4
İtfaiye/cenaze hizmetleri 72,3 5,8 21,9
Toplu taşıma hizmeti 72,3 23,3 4,4
Yol/kaldırım yapımı hizmeti 60,8 36,2 3,0
Zabıta hizmetleri 63,1 13,1 23,9
Yeşil alanların miktarı 54,8 41,0 4,2
EN SON HABERLER
- 1 Turnalar Seyfe Gölü'nü sevdi
- 2 İETT’den rüzgar enerjisine bir adım daha
- 3 Norveç çevre faciasının eşiğinde
- 4 E-Devlet giriş ve şifre sorgulama nasıl yapılır?
- 5 E okul devamsızlık kalan gün sorgulama ve veli bilgilendirme sistemi girişi — meb vbs
- 6 E-Devlete nasıl girilir? - E-Devlet sistemine giriş - SGK SSK GSS primlerini öğrenmek için tıklayın
- 7 2015 TEOG yerleştirme tercih sonuçları ne zaman açıklanıyor?
- 8 Boğaz’dan 8 günde 2 ton 790 kg atık toplandı
- 9 Temiz deniz süpürgesi Ağaoğlu desteği ile sefere çıktı
- 10 İstanbul'un gürültü haritası çıkarılıyor