Perşembe 09.01.2014 00:00

7 milyar arıya ihtiyaç var

Avurpa'da çiftçilerin, polen dölleşmesini sağlayacak arı bulamadığı bildirildi.

Avrupa tarımı arı eksikliğinin tehdidi altına girdi. Tarım alanlarında polen dölleşmesi sağlayacak arıya ihtiyaç var.
Yapılan araştırmaya göre, Avrupa'da arı sayısı, çiftçilerin talebinin üçte ikisini karşılayacak düzeye düştü.
Tarım alanlarındaki arı eksikliğine bir de bal arısı ihtiyacı eklendiğinde, Avrupa'nın 7 milyar arıya ihtiyacı olduğu ifade ediliyor.
Arı sıkıntısının en az yaşandığı ülkelerin başında Türkiye ve Balkanlar geliyor. Buralarda çiftçilerin arı talebinin yüzde 90 oranında karşılandığı bildiriliyor.
Arı sıkıntısının en fazla çekildiği ülkelerin arasında ise Fransa ile Almanyabulunuyor. Bu ülkelerdeki çiftçiler, kiralanacak arı bile bulamadığı için yabani arılara bağımlı hale geldi, yabani arıların da korumaya alınması çağrısında bulunuldu.
Yapılan araştırmalara göre, 2009 yılında arıların dünyadaki toplam tarımsal üretime katkıları 153 milyar Avroyu buluyor.
Arılarda sıkıntı yaşanmasının en büyük sebebi olarak tarım ilaçları ve bioyakıt üretimi gösteriliyor. Bioyakıt için yağlı tohum ekilen alanların 2005-2010 yılları arasında üçte bir oranında arttığına dikkat çeken bilim insanları, arı sayısındaki artışın ise yüzde 7 ile sınırlı kaldığına dikkat çekiyor.

Bilim insanları, arıların yok olmasının tarım üretimini durma noktasına getireceği, insanlığın geleceğinin tehlikeye gireceği uyarısında bulunuyor.

TRT Haber

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.