Cumartesi 03.01.2015 00:00
Son Güncelleme: Salı 13.01.2015 10:50

İstanbul'un barajlarının yüzde 70'i doldu

İstanbul'a su sağlayan barajların doluluk oranı, yüzde 70,02'ye yükseldi.

İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi (İSKİ) verilerinden derlenen bilgiye göre, kente su sağlayan ve toplam 863 milyon 770 bin metreküp su tutma kapasitesine sahip barajlardaki mevcut su hacmi yağışlarla artmaya devam ediyor.
Barajlardaki su miktarı, geçen yıl aralık ayında yüzde 35 iken, bugün itibarıyla yüzde 70,02 olarak ölçüldü. Barajlardaki su miktarı; şubatta 31,32, martta 32,19, nisanda 32,52, mayısta 28,57, haziranda 25,32, temmuzda 21,33, ağustosta 17,23, eylülde 19,05, ekimde 27,62, kasımda 39,47, Aralık'ta 60,78 oldu.
Bugün ulaşılan yüzde 70,02'lik doluluk oranı, son 4 yılın en yüksek oranı oldu. Yılın ilk ayları dikkate alındığında barajların doluluk oranı 2012'de 60,58, 2013'te 63,55, 2014'te 36,25 şeklinde gerçekleşti.
İstanbul'a su sağlayan barajlarda Kazandere ve Istrancalar yüzde 100'lük doluluk oranına ulaşırken, Alibey, Pabuçdere ve Elmalı da yüzde 90'ın üzerinde doldu.

BARAJLARIN SON DURUMU

İstanbul'a su sağlayan barajlardaki doluluk oranları şöyle: Baraj Yüzde Ömerli 78,53 Terkos 88,45 B.Çekmece 47,35 Darlık 52,53 Sazlıdere 39,07 Alibey 94,24 Istrancalar 100,00 Pabuçdere 91,35 Kazandere 100,00 Elmalı 93,88

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.