Antalya Valiliği tarafından öğrencilerin iyi birer birey olmaları amacıyla 2011'de başlatılan "Değerler Eğitimi" projesi sayesinde okullardaki disiplin olaylarında dikkat çekici düşüşler yaşandığı, öğrenciler arasında yaşanan sorunların ve okullara zarar verme olaylarının azaldığı bildirildi. Antalya Milli Eğitim Müdürü Osman Nuri Gülay, proje başladıktan bir süre sonra "Değerler Eğitimi İzleme Anketi" düzenlendiklerini, ankete bin 240 yönetici, 8 bin 796 öğretmen, 41 bin 184 öğrenci, 21 bin 577 veli olmak üzere toplam 72 bin 797 kişinin katıldığını anlattı.
OKULA DEVAM ARTTI
Anket sonuçlarına göre katılımcıların yüzde 72'sinin çalışmadan memnun olduğunun belirlendiğini bildiren Gülay, görülen eksikleri gidermek için çalıştıklarını kaydetti. Değerler Eğitimi projesinden önce öğrencilerin okula devamsızlık oranlarının çok olduğunu, ancak sonrasında bu oranlarının düşmeye başladığını vurgulayan Gülay, "2010-2011 eğitim öğretim yılında yüzde 2,55 olan devamsızlık oranı 2011-2012 eğitim öğretim yılı sonunda yüzde 2,07'ye geriledi" dedi. Projenin öğrenci, öğretmen ve velilerin evrensel ve ulusal değerlere karşı duyarlılıklarını artırdığını, davranış ve kişiler arası iletişime olumlu katkıları olduğunun görüldüğünü dile getiren Gülay, şunları söyledi: "Disiplin olaylarında da dikkat çekici düşüşler başladı. Tasdikname ile uzaklaştırma veya örgün eğitim dışına çıkarma eğitim öğrenimdeki en ağır cezalardır. 2010-2011 eğitim öğretim yılında binde 22 olan bu oran, 2011-2012 eğitim öğretim yılı sonunda binde 15'e geriledi." Öğretmenler, velilerin artık çocukların okullarda birbirlerinin haklarına daha fazla saygı gösterdiklerini söylediklerini belirten Gülay, "Okullara zarar verme olayları da oldukça azaldı. Demek ki proje Antalya'da meyvesini vermeye başladı. Çocuklarımız merhamet duygusuna sahip şekilde yetişirse başkasına zarar vermez" diye konuştu.
KÜLTÜREL YAPIYA UYGUN EĞİTİM
Proje kapsamında okullarda gösterilen film ve tiyatro oyunlarında anne baba hakkı, büyüklere saygı, küçüklere sevgi gibi temalar işlenerek öğrencilerin değerleri özümsemesi, çocuk ve gençlerin kötü alışkanlıklardan uzak kalması sağlanmaya çalışıldı. Ayrıca her ilçenin kültürel yapısına ve ihtiyacı olan değerlere öncelik verildi. Suça karışma oranı fazla olan yerlerde suçtan uzak kalma konuları işlendi.