İçişleri Bakanlığı'nın Avrupa Birliği'ne uyum süreci kapsamında gerçekleştirdiği tek acil çağrı numarası projesi için kurulan 112 Acil Çağrı Merkezi günde ortalama 3 bin 250 çağrıya cevap veriyor. Merkezde 30 santral görevlisi gelen ihbar telefonlarına anında cevap vererek, ilgili kurumlara bilgi akışını sağlıyor. 20 saniye gibi kısa sürede gerçekleşen bilgi akışının ardından ilgili birimler olaya müdahale etmek için hazırlıklara başlıyor.
ASILSIZ ÇAĞRILAR
Günde ortalama 3 bin 250 çağrının geldiği 112 Acil Çağrı Merkezi, 2013 yılının ilk 6 ayı içerisinde toplam 571 bin 681 çağrı aldı. Gelen çağrıların 444 bin 6'sı asılsız çıktı. 2013 yılı içerisinde merkeze en çok başvurulan ay 126 bin 198 çağrı ile Mayıs ayı oldu. Gün içerisinde gelen telefonların yüzde 77'sinin asılsız çıktığını belirten 112 Acil Çağrı Merkezi yetkilileri, vatandaşların konuya daha duyarlı bir şekilde yaklaşmaları gerektiğini vurguladı. Yetkililer, 127 bin 675 ihbar telefonunu değerlendirdiklerini belirtti.
TURİSTLERE ÖZEL
Antalya'nın turizm potansiyeli nedeniyle İngilizce, Almanca ve Rusça bilen 5 personelin görev yaptığı merkezi ilk 6 ayın sonunda bin 653 yabancı turist aradı. Turistler tarafından yapılan çağrıların yüzde 81'i asılsız çıktı.