2005 yılında temeli atılan 5.5 kilometre uzunluğundaki Üçyol - Üçkuyular Metro Hattı'nda kalan 3 istasyonu devreye sokmak için yoğun çalışma yürüten İzmir Büyükşehir Belediyesi, her geçen gün artan yolcu sayısına karşı talepleri karşılamak amacıyla yeni vagon alımı için temaslara başladı. Yolcu vagonu alımına ilişkin hazırlıklar sürerken gelecek vagonları depolamak için yeni depolama alanları ihtiyacı ortaya çıktı.
90 VAGON ALACAK
Yürütülen çalışma kapsamında Halkapınar'daki ana depolama ve bakım atölyesinin yanında yer bulamayan Büyükşehir Belediyesi, çareyi yeraltına inmekte buldu. Daha önce kentin çeşitli yerlerindeki otopark ihtiyacını karşılamak için yer altı otoparkları inşa eden Büyükşehir Belediyesi, şimdi de Atatürk Stadı'nın önündeki boşluk alanda vagonlar için yer altı depolama alanı yapmak üzere proje çalışması başlattı. Projeye göre Halkapınar'daki depolama alanından 200 metrelik bir tünelle yeraltından Atatürk Stadı'nın önündeki boşluk alana gelecek olan vagonlar burada 21 bin 500 metrekarelik alanda inşa edilecek yer altı depolama alanına ulaşacak. Depolama alanında beşerli 17 adet vagon dizisi depolanabilecek. Bu da 85 vagona denk gelecek. 5 vagon da opsiyonlu olarak hazırlanan proje sayesinde toplam 90 vagon depolama alanında depolanabilecek. İzmir Büyükşehir Belediyesi, metro ağının genişlemesi ile birlikte her geçen gün artan yolcu ihtiyacını karşılamak için yeni vagon alımına ilişkin ihale hazırlıkları yaparken yeni gelecek vagonların depolanacağı alanlar konusunda sıkıntı ortaya çıktı. Halkapınar'da inşa edilen Ana depolama ve bakım ünitesinin yetersiz kalması yeni yer arayışlarını da hızlandırdı. Halkapınar'daki tesislerin yanında boş alan bulunmaması belediyenin gözünü yeraltına dikmesine neden oldu. Bölgede başlatılan incelemeler sonucunda Atatürk Stadı tribünleri ile önünden geçen şehitler caddesi arasındaki boşluk alan yer altı tren depolama alanı yapmak için uygun bulundu. Proje çalışmaları öncesi İzmir Büyükşehir Belediyesi'nden konusunda uzman bir ekip İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin Seyrantepe ile Kartal - Kadıköy Hattı'nda inşa ettiği yer altı tren depolama alanlarında incelemelerde bulundu. Ardından da proje çizim çalışmalarına başlandı.