Türkiye'de mobilya sektörünün nabzını tutan Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER), tüketicisini yakından tanımak için yaptığı araştırmalar ve açıklanan tüketim raporlarına göre 43 üyesi ile birlikte yol haritaları çizmeye ve tüketicinin talebine göre arz oluşturmaya devam ediyor. Önde gelen araştırma firmalarının raporlarından yola çıkarak açıklanan bilgiler Türk tüketicisinin profilini ortaya koyuyor.
ÖDEME KOŞULLARI
Türkiye'de mobilya alırken tüketicinin en çok dikkat ettiği noktalardan biri ödeme koşulları. Aldığı ürünün vade farksız taksitlere bölünmesi, taksit sayısının ortalama 12 ay olması ve iskonto gibi uygulamalar tüketicinin mobilya alma aşamasındaki en önemli nedenleri oluşturuyor. Türk tüketicisi genellikle markalı mobilyaları tercih ederken, markasız ürün alma aşamasında ise ürünün kalitesi konusunda ince eleyip sık dokuyor. Önde gelen araştırma şirketlerinin yaptığı araştırmalara göre Türk tüketicisi ortalama 8 yılda bir mobilyasını değiştiriyor.