Birleşmiş Millerler'e bağlı çalışan Uluslararası Telekomünikasyon Birliği'nin (ITU) Cenevre'de düzenlediği ''ITU World 2009 Konferansı'' nda yeni teknolojilerini tanıtan Türk Telekom, büyüme stratejisini değiştirdi. Türk Telekom Genel Müdürü Paul Doany, yeni dönemde teknoloji ihraç eden bir grup olma vizyonunu benimsediklerini söyledi.
'YENİ PAZARLAR GEREK'
Fuara Türk Telekom'un teknoloji şirketleri olan Argela, İnnova ve Sebit ile katıldıklarını, çünkü bu şirketler için potansiyel müşteriler bulmak ve yeni pazarlar yaratmak istediklerini dile getiren Doany "Bu arada, Suudi Arabistan, Mısır, Hindistan, ABD gibi ülkelerle çalışmaya başladık. Önümüzdeki dönemde de Tunus, Fas, Brezilya, Nijerya, Kolombiya ve Malezya gibi ülkelerle de çalışmayı planlıyoruz" dedi. Doany, Sebit'in ilköğretim öğrencileri için ürettiği ''Vitamin'' adlı interaktif eğitim yazılımının İngilizce, İspanyolca ve Arapça versiyonlarıyla dünyada 20 milyon kullanıcıya ulaşmayı amaçladıklarını anlattı.
HİNDİSTAN'DA OFİS
Reklam karşılığı abonelerine ücretsiz telefonla görüşme imkanı sağlayan ''Tuitalk''ın ABD'de Hintliler, Çinliler ve Türkler tarafından kullanıldığını söyleyen Doany, bu ürün sayesinde şirketin Hindistan pazarına açılma fırsatı yakaladığını ve o ülkede 2 büyük Telekom operatörüyle anlaşma yaptıklarını ve üçüncü firma ile de görüştüklerini açıkladı. Doany, Hindistan'da bir ofis hazırlığı içinde olduklarını da söyledi.