Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın "One Minute" çıkışıyla başlayan, TV dizisi ve tatbikat kriziyle tırmanan siyasi gerilim, İsrail'le Türkiye arasındaki ticari hayatı da geriyor. Gerginlik, turizmden, Türk kahvesine kadar uzanan bir boykot krizine yol açarken Türkiye'nin İsrail'e otomotiv ihracatı yüzde 60 düştü. Oyak Renault'nun Bursa fabrikasında üretilmesine karar verilen Türkiye'nin ilk elektrikli otomobili olan Fluence'in de en büyük pazarı İsrail olunca gözler Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu'na çevrildi. Tunalıoğlu, İsrail'le yaşanan gerginlik nedeniyle elektrikli Fluence'ın ihracatında sıkıntı olup olmayacağına yönelik sorulara "Sorun olmayacak" yanıtını verdi ve ekledi: "Bursa'da ürettiğimiz araçları, merkeze yani Fransa'ya satıyoruz. Onlar da 80 ülkeye aracı pazarlıyor. İsrail de elektrikli Fluence için en büyük alıcı konumunda. Bursa'da üretilen elektrikli Fluence ilk olarak İsrail'e ihraç edilecek." Tunalıoğlu, daha önce planlandığı gibi elektrikli aracın 2011'de üretilmeye başlanacağını ve İsrail'in şimdiden 10 bin adet sipariş verdiğini sözlerine ekledi. Tunalıoğlu'nun açıklamaları, Frankfurt Otomobil Fuarı'nda Sanayi Bakanı Nihat Ergün ve Devlet Bakanı Zafer Çağlayan tarafından müjdesi verilen ancak Fransız Renault tarafından resmi olarak açıklanmayan elektrikli Fluence projesinin de sır perdesi aralanmış oldu. Tunalıoğlu, 50 milyon euroluk proje için düğmeye bastıklarını belirterek, "Fluence'ı fişe taktık. Çok yakın bir sürede proje resmi olarak açıklanacak" dedi.
AÇIKLAMA 12 KASIM'DA
Renault Başkan Yardımcısı Stephen Norman da üretim kararının Oyak ile Renault'nun ortaklıklarının 40'ıncı yılı olan 12 Kasım'da duyurulacağını söyledi. Fluence'ın sadece Türkiye'de üretildiğini hatırlatan Norman, "Altyapı tamamen hazır. Elektrikli Fluence'ın Bursa'da üretilmesi de normal bir süreç" dedi. Bu arada Tunalıoğlu, "Benzinli ve dizel Fluence'i Batı Avrupa dışında ilk kez Ortadoğu'ya, Meksika, Brezilya, Venezuela, İngiltere, Tayvan ve Avustralya'ya ihraç edeceğiz" diye konuştu.