Yaşar Holding'in 2009 yılının 9 aylık döneminde konsolide net satış gelirleri 1.3 milyar lira olarak gerçekleşti. Yaşar Holding CEO'su Dr. Mehmet Aktaş, yaptığı yazılı açıklamada, yaşanan ekonomik daralmanın tüm sektörleri farklı boyutlarda etkilediğini, Yaşar Topluluğu'nun ise krizin başlangıcından itibaren küresel gelişmeleri ve Türkiye'de biriken riski yakından izleyerek, işletme sermayesi ve maliyet optimizasyonu projelerini proaktif olarak uygulamaya aldığını belirtti.
YENİ İŞ KOLLARI
Aktaş, likidite ve verimlilik artışına yönelik çalışmaları ve etkin risk yönetimi ile topluluğun krizde kârlılığını artırmayı başardığını ifade etti. Stratejik olmayan iş kollarına yönelik projelerin hayata geçirilmeye başlandığını kaydeden Aktaş, dönem kârında geçen yılın aynı dönemine göre önemli bir artış sağlandığını, kârlılık oranlarının da yükseldiğini, 9 aylık dönemde 1.3 milyar lira net satış gerçekleştirildiğini vurguladı. Aktaş, "Ana iş kollarında pazar ve tüketici odaklı kârlı büyüme'' hedefi doğrultusunda 2009'da da sağlam bir şekilde ilerlendiğini, bu başarıda, Pınar ve DYO'nun marka gücü, ürün kalitesi, kurum itibarı ve müşteri sadakatinin önemli payı olduğunu ifade etti.