Tüm dünyanın yakından tanıdığı buna rağmen Türkiye'de kimsenin varlığından bile haberi olmadığı birçok başarılı Türk şirketi var. Bunların başında dünyanın dev otomotiv üreticilerine sızdırmazlık profilleri üreten 32 yıllık Standard Profil geliyor. Birisi yurtdışında olmak üzere üç fabrikasında ürettiği ürünleri, 5 kıtada 45 otomobil fabrikasına ihraç eden Standard Profil, tüm dünyayı etkisine alan ekonomik krizde bile yüzde 30 büyüme başarısı göstermiş.
DÜNYADA 4'ÜNCÜ
Her yıl yüzde 25 büyümeyi hedefleyen şirket yatırımlarını da artırmayı planlıyor. Standard Profil'in hedefi Güney Afrika ve Çin'de üretim yapmak. Dünyada 11 firma arasında 4'üncü sırada yer alan Standard Profil'in Operasyonlar Direktörü Hakan Özcan'ın anlattıklarını dinleyince, Türk girişimcisine inancım bir kez daha arttı.
Ekonomik krizde yüzde 30'luk büyümeyi nasıl gerçekleştirdiniz?
Özcan: Standard Profil'in 32 yıllık geçmişinde özellikle 2008 bizim için önemli bir dönüm noktasıydı çünkü krize rağmen büyümeyi sürdürdük. Bunun en önemli nedeni, üretim yaptığımız otomotiv firmalarının krizden az etkilenmesi. Avrupa'da özellikle Almanya'da verilen destekler, otomobil satışlarına olumlu yansıdı. 2008'de 105 milyon euro ciroya ulaştık. 2009'da ise 120 milyon euro ciroyu aşmayı hedefliyoruz. 2008 ihracatımız 55 milyon euro iken 2009'da bu rakam yüzde 45 oranında artarak 80 milyon euro'ya ulaştı. Firma olarak, her yıl yüzde 25 büyüme planı hedefliyoruz. 2012'de bu rakamı 200 milyon euro'ya çıkarmayı hedefliyoruz.
Hangi markalara üretim yapıyorsunuz?
Özcan: General Motors, Fiat, Ford, Volkswagen, Audi, BMW, Toyota gibi dünyanın ve Avrupa'nın en büyük firmaları ile işbirliği içindeyiz. Yurtiçinde ise Renault, Tofaş, Ford Otosan, Toyota, Temsa, Otoyol, Otokar, Isuzu, Mercedes-Benz, Türk Traktör ve Anadolu Otomotiv müşterilerine hizmet veriyoruz. 2009'da otomotiv sektöründe 5 milyon araç için üretim gerçekleştirdik.