Krizle birlikte perakende sektöründe başlayan ve neredeyse 12 ay süren indirim yarışına tepki gösteren Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, yeni bir projeyi hayata geçirdi. Sezon açılışına dek gelen iki ay boyunca her hafta yeni bir ayakkabı koleksiyonunun satışını yapacaklarını dile getiren Zaim, şöyle konuştu: "Bu yaklaşıma bir ad koymak istedik. Derimod'un baş harfi D ile 8 hafta 8 koleksiyonun 8'i birleşti ve bu programın adı D8 olarak ortaya çıktı. Vitrinlerimize yeni koleksiyonun başlamasına ne kadar gün ve saat kaldığını gösteren dijital saat koyacağız. Yani müşterilerimizle interaktif bir ilişki kuracağız."
SATIŞI ARTIRACAK
D8 programı ile bu yıl 800 bin, 2011'de ise 1 milyon çift ayakkabı satmayı planladıklarını dile getiren Zaim, ayakkabı cirosunun da yüzde 30 artırmayı hedeflediklerini söyledi. Geçen yıl 100 milyon TL ciro yaptıklarını ve ayakkabının cironun yüzde 50'sini aldığını belirten Zaim, "Sezonda ayakkabıda 400 kadın ve 150 erkek modeli üretiyoruz. Bu yıl 125 milyon TL ciro hedefliyoruz. Bunun 65 milyon TL'sinin ayakkabı satışlarından geleceğini öngörüyoruz" dedi. Yaptıkları yatırım ve kardan kaybı üç yıl içinde çıkarabileceklerini dile getiren Zaim, uygulamanın yarın başlayacağını ifade etti.
80'DEN SONRA YURTDIŞI
Şu anda 50 olan mağaza sayılarını üç yıl içinde 80'e çıkarıp yurtdışına açılmayı planladıklarını belirten Zaim, sermayenin kolay birikmediğini belirli bir büyüklüğe ulaştıktan sonra yurtdışına açılma planları yapabildiklerini dile getirdi. Artık hızın hayatın her alanında başrolde olduğunu dile getiren Zaim, "Çok değişik koleksiyon çıkaran ve hızlı olan markalar indirim dönemlerine meydan okuyor. Fiyatlara değil, daha geliştirilmiş koleksiyonlara yeni heyecanlara konsantre oluyorlar.