Geçenlerde Premium viski markası Chivas Regal'in Avrupa, Afrika ve Ortadoğu Bölge Müdürü Philip Ainsworth'ün katılımıyla, Four Seasons Bosphorus Hotel'de bir davet gerçekleşti. Gecede, Chivas Regal 12, 18 ve 25 ile hazırlanan özel mönü iş dünyasından ünlü isimlere sunuldu. Bu gecede Philip Ainsworth ile sohbet etme imkânı yakaladım. Ve çok ilginç bilgiler edindim. Örneğin her ülkenin viskiyi içme âdetleri farklıymış ve sıkı durun aslında en doğrusunu Amerikalı ve Türkler içiyormuş. Ainsworth; "Türkiye'de viskiyi çoğunlukla buzsuz veya tek buzla içiyorlar. Bu çok doğru. İspanya'da kolayla karıştırmak çok yaygın. Çin'de yeşil çayla içiyorlar. Hindistan'da yine çayla karıştırıyorlar. Aslında sek içene tutucu, öbürlerine heba ediyorlar diyemem. Önemli olan alınan keyif" diye anlatıyor. Başka şaşırtıcı bir bilgi ise yılda 4.5 milyon kasa yani 50 milyon şişe Chivas satıldığını söylüyor. 2002'den bu yana ise 1.5 milyon kasa ilave olmuş. 2009-2010'da ise Türkiye'de yüzde 40 büyüme olduğunu da sözlerine ekliyor.
Krize rağmen Yunanistan kişi başına tüketimde birinci
Ainsworth, "Yunanistan kişi başına viski tüketiminin en yüksek olduğu ülkelerden biri. Oradaki çalkantılar nedeniyle satışlarımızda gerileme olmadı. Üstelik iki kere vergiler yükseldi bir de ek gümrük vergileri artırıldı. Bunlara rağmen Yunanistan'da her şey süper gidiyor" diye konuştu.