Ülker Grubu'nun çatı kuruluşu olan Yıldız Holding'in yüzde 35, çay sektöründe 100 yıllık tecrübeye sahip Alman Laurens Spethman Holding'in yüzde 65 ortaklığı ile kurulan Milford- Yıldız, Obaçay'ı yenileyerek çay pazarına giriş yaptı. 10 bin ton çay üretim kapasitesiyle pazara giren Milford-Yıldız, beş yıl içerisinde yüzde 10 pazar payı ve yıllık 16 bin ton satış hedefliyor. Milford-Yıldız Genel Müdürü Erhan Batuk, çayın dünyada sudan sonra en çok tüketilen içecek olduğunu ve bu kategorinin, 18 milyar dolarlık bir pazara sahip olduğunu söyledi. Türkiye'de 213 bin tonluk pazar olduğunu ve istedikleri pazar payına ulaştıktan sonra da yurtdışına açılmayı planladıklarını kaydeden Batuk, bir yıl içerisinde de 93 olan çalışan sayısını 300-350'ye çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Bitki ve meyve çayı pazarında Doğa Çay ile olacaklarını dile getiren Batuk, Ice Tea pazarına girmeyi ise düşünmediklerini ifade etti. Markanın ilk reklam filmi için Mazhar Alanson'un 'Tam ortasındayız hayatın' şarkısını kullanan markayla dökme çay pazarında etkin olmayı planladıklarını ifade etti.
ÇAY ŞEKERLİ İÇİLİYOR
Milford-Yıldız Pazarlama Direktörü Deniz Kalafat Uysal ise, 2009'da yaptıkları araştırmaya göre Türkiye'de günlük 245 milyon bardak çay içildiğini Türklerin yüzde 85'ini çayı şekerli tercih ettiğini söyledi.
Üretimin yüzde 80'i Asya'da
Dünya çay tüketiminin yüzde 97'si siyah, yüzde 3'ü yeşil çaydan oluşuyor.
Dünyada toplam çay üretiminin yüzde 80'i Asya'da gerçekleşiyor.
Çin ve Hindistan'ın ardından Türkiye, en çok çay içilen üçüncü ülke.