Çocukların ve dolayısıyla ailelerin en sevdiği karakterler Mickey, Minnie, Donald, Daisy, Goofy, Pluto, İnanılmaz Aile ve Buzz Işıkyılı buz üstünde... Biletleri aylar öncesinden satışa sunulan dünyanın tanınmış buz gösterisi "Disney On Ice & Disneyland Macerası", ERGO'nun ana sponsorluğundaki 2010 - 2011 Avrupa turuna İstanbul'dan başlıyor. Şovu Türkiye'ye getiren İstanbul Çocuk Tiyatrosu, geçen yıl düzenlediği Disney Live! ve 29 Eylül'de gelecek Disney On Ice'la gösteri sektöründe ciddi pazar oluşturuyor. Disney On Ice'ın sigorta bedeli bile tek başına 4.4 milyon TL... 6 haftalık organizasyonun yarattığı ekonomi küçümsenecek gibi değil.
20 ÜLKEDE OYNANDI
İçindeki çocuğa uyup İstanbul Çocuk Tiyatrosu'nu kuran Kemal Gürkaynak, 20 ülkede bin 593 kez oynanan Disney On Ice'ı getirirken, "Ayrıcalıklı kitle değil, daha çok çocuk görsün diye bu işe giriştik. 84 yıldır Mickey Mouse dünyadaki tüm çocukların kalbinde" dedi. MAP Organizasyon ve İstanbul Çocuk Tiyatrosu Başkanı Kemal Gürkaynak ile bu gösterilerin ekonomiye katkısı, Türk çocuklarının ve ailelerin gösteri ve müzikalleri takip etme alışkanlığı kazanması konularını konuştum...
RIHANNA'YI GETİRDİ
Gürkaynak üç yıl önce kurduğu MAP ile Trump ve W'nun açılışı, Cartoon Network'ün tanıtımını, Denizbank'ın tarım şenliğini, Avea Patlıcan Konserleri'ni gerçekleştirdi. Fifty Cent'i, Rihanna'yı getirdi. Bir yıl önce kurduğu ICT ile de pek çok oyun, müzikal ve etkinliğe imza atan Gürkaynak, son bir yılda 20 milyon dolarlık şov ekonomisi yarattı. Kemal Gürkaynak; "Bu seneyi ICT olarak 140 bin kişiyle bitiririz, MAP olarak ise yaklaşık 55- 60 konsere de 300 bin kişi geldi. 2011'de toplamda minimum 550 bin 2012'de de minimum 900 bin kişi bekliyoruz. Bunların bütün anlaşmaları yapılmış durumda. MAP'ın 2010'daki yaklaşık cirosu 8.5 milyon dolar... ITC zaten 1 yıl evvel kuruldu. 10 milyon dolar cirosu var" diye konuştu.