Türkiye'de dermokozmetik pazarının geçmişi 1998'e, yani Vichy markasının lansman yıllarına dayanıyor. L'Oreal de o yıllardan bu yana eczaneler işbirli yaparak bu pazarın gelişimi için çalışan markalardan biri. L'Oreal Active Cosmetics Genel Müdürü Gizem Asral Korur ile Türkiye'de kozmetik pazarının kat ettiği yolu konuştuk. Tablo oldukça parlak. Korur, kozmetik pazarının 1 milyon 585 bin euro büyüklüğe ulaştığını belirtirken, eczane kanalının yani dermokozmetik pazarının ise 80 milyon euroyu aştığını söylüyor. L'Oreal de bu pazarda yüzde 5'lik payla önemli oyunculardan biri. Pazarın geleceğine yatırım yapmaya hazır olduğuklarını vurgulayan Korur, "Biz bu pazarın çok daha büyük potansiyeli olduğuna inanıyoruz. Sektörün öncü firması olarak pazarın gelişiminde üzerimizdeki misyonun ve sorumluluğun farkındayız. Vizyonumuz, eczane kanalını geliştirmek ve eczanelerimizin modern zamanların ihtiyaçlarına cevap verebilecekleri, iş hacimlerini artırabilecekleri stratejik altyapıyı oluşturabilmek" şeklinde konuşuyor.
ECZANELER ÖNCELİĞİMİZ
Hem dünyada hem de Türkiye'de sağlıklı güzelleşme bilincinin arttığına vurgu yapan Korur, bu süreçte dermokozmetik ürünlerin önemli bir payı olduğunu söylüyor. Sağlıklı güzelleşme trendlerinin özellikle eczaneleri canlandırdığını belirten Korur, şöyle konuştu: "Tüm perakende kanalları ve 20 ila 65 yaş arası tüketicilerle yürütülen araştırmalar müşterilerin eğitimli uzmanlardan tam ve eksiksiz bilgi almak istediğini ortaya koyuyor. L'Oreal Active Cosmetics olarak eczanelere stratejik anlamda önem veriyoruz. 2000'den bu yana, uluslararası platformda hazırlanan profesyonel Master Retail Eğitim programlarıyla eczacılara dünya trendleri ve eczane kanalındaki gelişmelerle ilgili eğitim sağlıyoruz."
ECZACILARA PERAKENDE EĞİTİMİ VERİLİYOR
L'Oreal Active Cosmetics'in eğitim programı portföyünü tamamlayan "Uzman Perakendecilik" eğitimi, stratejik pazarlama planı hazırlamak için ihtiyaç duyulan araçları temin ederek gelişmekte olan dermokozmetik sektöründe faaliyet gösteren eczacıları desteklemeyi amaçlıyor. Bu doğrultuda geleceğin eczanesini oluşturmak için üç yılda bir L'Oreal tarafından "International Award, Best Pharmacy Practice" adında uluslararası bir yarışma düzenleniyor. 2006'dan beri organize edilen bu kongrelerde dünyanın dört bir yanından eczacılar, akademisyenler ve Avrupa Komisyonu üyeleri bir araya geliyor. 3-5 Ekim'de Lizbon'da düzenlenen bu yılki kongreye 16 ülkeden 300 eczacı katıldı. 25 proje arasından 9'u finale kaldı. Genellikle her ülkeden bir proje finalde yarışırken bu yıl kural bozuldu ve iki Türk eczacı finalde yarıştı. İstanbul'dan Capitol Eczanesi "tasarım ve tanzim teşhir", Ankara'dan Sabah Eczanesi ise "servis" kategorilerinde finale kalan eczaneler oldu.