Dünyanın ikinci büyük tekstil markası Hennes & Mauritz (H&M) düşük maliyetli üretim için Afrika'yı hedef seçti. Kıtanın en hızlı büyüyen ekonomilerinden biri olan Etiyopya'ya yatırıma hazırlanan şirket bu bölge üzerinden Doğu Afrika'yı kendine merkez üs yapacak. Wall Street Journal'da (WSJ) yayınlana habere göre şirketin Etiyopya'yı seçmesindeki en önemli nedenlerin başında düşük üretim maliyetleri geliyor. H&M sözcüsü, şirketin bu konuda aldığı yatırım kararlarını doğruladı. Şirketin ayrıca, Güney Afrika'da mağaza kurmak için planları bulunuyor. Bangladeş'te de üretim yapan şirket, burada yaşanan işçi ölümleri ve sağlıksız üretim koşulları nedeniyle eleştirilere maruz kalmıştı. Markanın Afrika'ya yönelmesinde bu tablonun da etkili olduğu belirtiliyor.