Avea, müşterilerine her taraftan yağan bilgi bombardımanı içinden kârlı olanların seçimini kolaylaştıran bir kılavuz hazırladı. Kılavuzla ilgili bilgi veren Avea Mobil Pazarlama ve İş Ortaklığı Yönetimi Departman Müdürü Ömer Şen, "2000 yılında dünyada 800 bin petabyte büyüklüğünde veri saklandı. Bu 2020'de 40 zetabyta yani dünyanın tüm sahillerindeki kum tanelerinin 57 katına ulaşacak. Bu nedenle şirketler 'Büyük Veri-Big Data'yı işlemeye yöneldi" dedi. Kartepe'de düzenlenen Ekonomi Zirvesi'nde konuşan Şen, son yıllarda kurum ve kullanıcılara sağladığı avantajlarla dikkat çeken Büyük Veri'nin işlenmesinin önemine vurgu yaptı. Avea'nın bu alana yönelik çözümü Avea IntelliMap'i geliştirdiğini söyleyen Şen, tekstil, perakende gibi birçok sektörde yer alan lider global firmaların da bu tür çözümlerle kâr artışı sağladığını anlattı.
KAMPANYA USTASI
Avea IntelliMap'in, müşterilerin sinyal aldığı lokasyonlara göre yoğunluk haritalarını analiz eden bir platform olduğunu söyleyen Şen çözümün bankacılık, perakende, akaryakıt, ulaşım, hızlı tüketim gibi birçok sektörde kullanılabileceğini ifade etti. Şen, sistemi şöyle anlattı: "Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları, zamanı, yaşı ve demografik yapısı gibi konuları analiz ederek şirketlere doğru bilgi veriyoruz. Onların kampanyalarını doğru yönlendirmelermelerini sağlıyoruz. IntelliMap'ten yararlanan firmalar kârlılığını artırıyor."