Eğitim teknolojileri butik hale gelirken, klasik okul kavramı da daha kişiye özel bir kimliğe bürünüyor. TTNet'in eğitim teknolojilerinde uzman şirketi Sebit, Türkiye'de bu alanda ilk adımı attı. ABD'li Knewton'la küresel işbirliğine giden şirket, Türkiye'de 'Vitamin', yurtdışında Adaptive Curriculum olarak kullanılan online eğitim modelini kişiye özel hale getiriyor. Böylece Ortadoğu'dan Uzakdoğu'ya kadar 3 milyondan fazla öğrencinin kullandığı 'Vitamin', butik terzi işi olacak.
KİŞİSEL VE EĞLENCELİ
Knewton interaktif eğitim teknolosinin kişiselleştirilmesi konusunda uzman bir şirket. Her öğrencinin öğrenme eğilimine göre içerik sunan teknolojiler üretiyor. Vitamin, diğer adıyla Adaptive Curriculum da interaktif içeriğiyle kendini ıspatlamış bir program. Şimdi bu içerik kişiye göre değişecek. Temel eğitimin çağın araçlarıyla şekillenmesini sağlayacak işbirliği, yeni eğitim modellerini de geliştirmeyi hedefliyor. Öğrenciler, bu ürünü kullandıklarında öğrenme alışkanlıklarından toplanan verilerden elde edilen analizler sonucunda neyi öğrenip öğrenmedikleri üzerine tavsiye alabilecek. Buna göre neye çalışmaları gerektiğini görebilecekler. Eğitimciler de detaylı analizlere erişebilecek.
Tüm dünyaya pazarlanacak
CEBİT Genel Müdürü Ahmet Eti, Adaptive Curriculum'un, 5-12'nci sınıflar için internet tabanlı Matematik ve Fen Bilimleri içeriği sunduğunu belirtti. Eti, "Öğrenciler bu işbirliğiyle çok boyutlu öğrenme ortamına kavuşacak. Bu çalışma, gelecekte Türkiye başta olmak üzere Avrupa, Ortadoğu ve Asya'da Sebit'in diğer ürünlerinde de kullanılacak" dedi.