Lüks markalar, otomobil pazarında yaşanan daralmadan etkilenmedi. Yılın 7 aylık döneminde otomobil satışları yüzde 21.7, temmuzda ise yüzde 16.4 düşerken, premium otomobil satışları arttı. Otomotiv Distribütörleri Derneği verilerine göre ocak-temmuz aylarında Mercedes-Benz 11 bin 212 adet satış gerçekleştirdi. Markanın satışları geçen yılın aynı dönemine göre 800 adet arttı. BMW'nin satışları 7 ayda 433 adet artarak 10 bin 742 adede yükseldi. Volvo'nun satışları ise 420 artarak 2 bin 925 adede çıktı. Lüks markalar arasında satışları azalan tek marka Audi oldu. Audi'nin satışları 193 adet düşüşle 7 bin 527 adede geriledi.
LÜKSÜN 1 NUMARASI
Dünyada lüks segmentin 1 numarası olmak için yarışan Mercedes-Benz ile BMW'nin Türkiye'deki rekabeti çetin geçiyor. 2013'te en çok satan marka küçük bir farkla BMW oldu. BMW 20 bin 705 adet, Mercedes-Benz 20 bin 23 adet, Audi ise 14 bin 987 adet satış gerçekleştirdi. Yıla hızlı bir giriş yapan Mercedes-Benz, 7 aylık dönemde ezeli rakibi BMW'den 470 adet fazla satarak, lüks segmentin 1 numarası oldu. 2014 sonunda en çok satan marka unvanı değişecek gibi görünüyor.
DÜNYADA BMW ÖNDE
Dünyada ise durum farklı. İlk yarıda BMW dünyada 1 milyon adet satışla lüks segmentin en çok satan markası oldu. Audi'nin global satışları 869 bin adet, Mercedes- Benz'in satışları ise 783 bin adet olarak gerçekleşti. Türkiye'de lüks otomobil pazarı son 5 yıldır sürekli büyüyor. 2009'da 27 bin, 2010'da 40 bin adet lüks otomobil satıldı. 2011'de 48 bin adede çıkan lüks oto pazarı, 2012'de 50 bin adede, 2013'te 65 bin adede ulaştı.
TÜRKİYE'DE HER 15 OTODAN 1'İ LÜKS
Türkiye yollarında yaklaşık 600 bin lüks otomobil dolaşıyor. Buna göre her 15 otomobilden biri lüks. Trafiğe kayıtlı lüks otomobiller içinde Mercedes- Benz 1 numaralı marka. 2013 verilerine göre trafikte 216 bin Mercedes- Benz, 161 bin BMW, 106 bin Audi bulunuyor.