Adana'da DSİ sulama kanalı çevresindeki demir korkulukların güvenli olup olmadığı yönündeki tartışmalara katılan DSİ yetkilileri, kendi sorumluluk bölgesinde bulunan 32 kilometrelik alanı güçlü bariyerlerle donattıklarını, kalan 37 kilometrelik alan için de ihaleye çıkıldığını belirtti. DSİ yetkilileri, kent merkezinde kalan bölgelerin Büyükşehir Belediyesi sorumluluğunda olduğunu vurgulayarak, "Demir korkuluklar daha güçlü yapılırsa kanala araç uçmasının önüne geçilebilir" dedi.
ÖLÜMLERLE MÜCADELE
Geçen yıl 5 kişinin yaşamını yitirdiği Çukurova Üniversitesi'ne giden set üzerine çelik bariyerler konulduğunu belirten DSİ yetkilileri, "Bu yolda kaza oldu ama hiçbir araç göle uçmadı" dedi. Sulama kanalında meydana gelen ölüm olaylarını en aza indirmek için çaba gösterdiklerini belirten DSİ yetkilileri, "Özellikle serinlemek amacıyla kanala girenleri engellemek için ilgili bütün birimlerle ortak mücadele yapıyoruz. Her geçen yıl daha azalıyor. Bu sevindirici bir durum" diye konuştu.
SÜRÜCÜLER KURALA UYMALI
Büyükşehir Belediyesi yetkilileri ise, Mavi Bulvar çevresindeki demir korkulukların standartlara uygun olduğu belirtilerek, "Önemli olan korkulukları dayanıklılığı değil sürücülerin trafik kaide ve kurallarına uymasıdır. Kent içi yolların hepsi birinci sınıf asfalt oluyor. Sürücüler kaymak gibi yolda gaz pedalına yükleniyor. Eğer sürücüler kurallara uyar, şehir içinde hız limitini aşmazsa ölümlü kazalar olmaz, araçlar suya uçmaz. Bu konuda asıl sorun kural tanımayan sürücüler" diye konuştu.
MALZEME ÇOK ZAYIF
Bu arada en son ölümlü kazanın yaşandığı noktaya inceleme yaptık. Adana'da 45 yıllık demirci ustası İsmail Postacı, Büyükşehir tarafından yapılan demir korkulukların tam anlamıyla güvenli olmadığını belirterek, "Bir kere kullanılan malzeme çok zayıf. Balkon, merdiven korkuluklarında kullanılan cinsten. Bağlantılar arasında açıklık var. Bu bariyerler otomobili zor tutar. Korkuluklar elden geçirilmeli, bağlantılar kaynaklarla güçlendirilmeli" diye konuştu.