Turizmde
(y)Emekler adlı kitabıyla, sektör çalışanlarının sorunlarına dikkat çeken İş Müfettişi Ali İhsan Öztürk, şimdi de otellerin en gözde alanı olan ön büro departmanında çalışanlarının sorunlarını gündeme taşımaya hazırlanıyor. Turizm sektöründe 20 yıldır denetimler yapan Öztürk, otellerde, misafirlerle en fazla yüz yüze gelen, bu nedenle otellerin yüzü konumunda olan ön büro departmanında çalışanların sorunlarıyla ilgili anket çalışması hazırladı. Anket ilerleyen aylarda sonuçlanacak. Öztürk, anket sonuçlarını sunum haline getirerek, üniversitelerle paylaşmayı hedefliyor.
AYAKTA KALMAK SORUN
İş Teftiş Antalya Grup Başkanlığı'nda görevli olan Ali İhsan Öztürk, ön büro çalışanlarının sorunlarını, incelemeye aldı. Öztürk, resepsiyon bölümünde oturmak için sandalye bulunmadığını vurgulayarak, "Bu nedenle kas ve iskelet rahatsızları adeta ön büro departmanında meslek hastalığı haline geldi. Varis, bel fıtığı, bel ve iskelet ağrıları, bacak ve kas ağrıları en çok rastlanan sorunlar" diye konuştu.
EVDE GERGİNLER
Ön büronun misafir şikayetlerinin ilk aktarıldığı departman olduğunu hatırlatan Öztürk, "Güler yüzlü olma zorunluluğu, müşterinin her durumda haklı olması gibi sorulr nedeniyle mesai sonrası çalışanlar gergin oluyor. Bu gerginlik aile yaşantılarına da etki ediyor" dedi.
TURİZMDE Y(EMEKLER)
İş Müfettişi Ali İhsan Öztürk, Turizmde (y)Emekler adlı kitabında da diğer departmanlarda yaşanan sorunları gündeme getirmişti. Öztürk, kitabında 'Turizm Sektöründe Çalışma Mevzuatına Aykırı Uygulamaların Önlenmesi' projesi kapsamında 17 bin 500 işçiyi kapsayan anketin sonuçlarını paylaşmıştı. Bu çalışmanın sonuçlarına göre, turizm çalışanlarının yüzde 65'i 25-45 yaş arasında değişiyor. 45 yaşın üzerindeki çalışan sayısının ise yüzde 5 seviyesinde olmasının, belli bir süre sonra çalışanların işsizlik tehlikesiyle karşı karşıya kalmasının göstergesi olarak kabul ediliyor. Yine aynı çalışmada, turizm çalışanlarının yüzde 58'inin kıdemi 6 ayın altında. Bu da turizm çalışanlarının büyük bölümünün her yaz sezonunda yeni bir otelde işe yerleştiğini gözler önüne seriyor. Turizmde (y)Emekler kitabında ayrıca, 4 kişilik bir masada öğle yemeğinde 40 parça tabak, çatal, kaşık ve bardak bulunduğu, bu nedenle yiyecek-içecek departmanında günlük çalışma saatinin 10-12 saate ulaştığı vurgulanıyor. Yine 5 yıldızlı bir otelde kat görevlilerinin günlük 25 oda temizlediği belirtildi.
ÇÖZÜMÜ BASİT
Anket sonuçlarıyla, ön büro çalışanlarının sorunlarının somut olarak ortaya konulacağını ifade eden Öztürk, "Bu sorunlar, iş kalitesine de yansıyor. Küçük düzenlemelerle bu sorunlar önlenebilir" dedi. Resepsiyon bölümünde oturmak için alan oluşturulmamasının gerekçesinin "müşteriye saygı" ve "etrafa hakim olmak" olduğunu anlatan Ali İhsan Öztürk, "Resepsiyonda bar sandalyesi tarzında yüksek oturma alanları oluşturulabilir. Misafirler için de benzer bir oturma düzeni hazırlanabilir" diye konuştu.