Antalya'da 7-10 Kasım tarihlerinde yapılan ve Avrupa Golf Turnuvası'nın 4 finalinin üçüncü ayağı olan Turkish Airlines Open 2013 Golf Turnuvası'nın yaklaşık 13 milyon dolara mal olduğu fakat maliyetinin 4 katı değerinde reklam yapıldığı bildirildi. Montgomerie Maxx Royal Golf Club Genel Müdürü ve Antalya Golf İhtisas ve Spor Kulübü Derneği Başkanı Cahit Şahin, Antalya'da yapılan Turkish Airlines Open 2013 Golf Turnuvası'ndan Türkiye'nin yüz akıyla çıktığını, yurt içi ve dışından çok sayıda tebrik aldıklarını söyledi.
180 TV EKİBİ GELDİ
Turnuvanın 4 gün sürdüğünü fakat oyuncuların bir hafta, ekiplerinin de yaklaşık 15 gün önce Antalya'ya geldiğini belirten Şahin, turnuvada 3 Türk olmak üzere 78 sporcunun yarıştığını ve 7 milyon dolar ödül dağıtıldığını kaydetti. Organizasyonun tamamının yaklaşık 13 milyon dolara mal olduğunu bildiren Şahin, "Turnuvayı takip etmek için yurt dışından 180 televizyon ekibi, canlı yayınlar için de 25 TIR geldi" dedi.
İLK RESMİ TURNUVA
Şahin, Avrupa Golf Turnuvası kapsamında 38 ülkede 50'ye yakın turnuva yapıldığını, bu serinin 4 de final turnuvası olduğuna işaret ederek, "Dört finalden ikisi Çin'de, biri Antalya'da oynandı, şimdi de Dubai'de oynuyorlar. İlk resmi turnuvayı almış olduk. 2014'ün hazırlıklarına başladık" diye konuştu. Şahin, 2,8 milyon dolar karşılığında turnuvaya katılan ABD'li ünlü golfçü Tiger Woods'un turnuva üçüncü olarak yaklaşık 400 bin dolar kazandığını söyledi.
BEDAVA TANITIM OLDU
Turnuvada en önemli kazancın Türkiye ve Antalya'nın marka değerinin artması olduğunu vurgulayan Şahin, "Turnuva, ABD'den Japonya'ya kadar pek çok ülke televizyonunda canlı yayınlandı. Turnuva 13 milyon dolara mal oldu fakat yayın yapan televizyonlara şehrinizin reklamını verseydiniz bunun 4 katına 52 milyon dolara mal olurdu" dedi.