Antalya Büyükşehir Belediyesi toplu ulaşımdaki akıllı kart uygulamalarıyla ilgili yaşanan sorunlarla ilgili bir açıklama yaptı. Açıklamada artan şikayetlerde belediyenin hiç bir kusur veya sorumluluğu olmadığı kaydedildi. Başladığı günden beri vatandaşların ve özellikle şoför esnafının büyük şikayetlerine konu olan Halkkart sisteminin teknik açıdan istenen düzeyde olmadığı, ihale dokümanında yer alan bazı hususların da eksik uygulandığının anlaşıldığı kaydedildi. İhalenin 2011 yılında İdare Mahkemesi tarafından İhale Kanunu'na aykırılık nedeniyle iptaline karar verildiği hatırlatılan açıklamada, işin tasfiye aşamasında olduğu hatırlatıldı.
YENİ SİSTEM PEK YAKINDA
Yeni sistemin bizzat belediye tarafından kurulmasına karar verildiği kaydedilen açıklamada, "Böylece sistemin sahibi, vatandaşın ve taşımacı esnafının muhatabı Ulaşım A.Ş. olacaktır. Halkın ve taşımacının parası devlet güvencesinde olacaktır" denildi. Sistemde yaşanan aksaklıklara ilişkin işletici firmanın defalarca uyarıldığı, kaydedilen açıklamada, şöyle denildi:
"Bu konuda belediyemizin hiç bir kusur veya sorumluluğu söz konusu değildir. Bir önceki dönemde yapılan ihale dokümanındaki hatalar nedeniyle, tüm yetki ve sorumluluk işletmeci firmaya bırakılmış, üstelik para toplama hesabı da bu firma tarafından kendi adına açılmıştır.
Şikayetlerin muhatabı ve sorumlusu doğrudan işletmeci şirkettir." Antalya Ulaşım A.Ş.'nin yeni bir sistem kurmak için çalışmalarına devam ettiği belirtilen açıklamada, "Kimsenin hiç bir şekilde mağdur olmamasına dikkat edilmektedir. Hem teknolojik açıdan en gelişmiş, hem de kullanım kolaylığı ve güvenliği en üst seviyede bir sistem kısa sürede hayata geçirilecektir" denildi.