Gereksiz çağrıya fren

Gereksiz çağrıya fren

Antalya 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen gereksiz çağrı oranı yüzde 42 ile gerekli çağrıların ilk kez gerisine düştü. Bunda, asılsız ihbarlara verilen en az 250 TL’lik cezalar etkili oldu

Türkiye'de 'tek acil çağrı numarası' oluşturma projesinin pilot ili olan Antalya'da kurulan 112 Acil Çağrı Merkezi, 26 Eylül 2009'dan beri kesintisiz hizmet veriyor. Açıldığı günden beri bir saniye bile olsun ışıkları sönmeyen merkez, yılda 2 milyona varan çağrıya cevap veriyor. Merkezde, ambulans, polis, jandarma, itfaiye, sahil güvenlik, afet acil ve orman yangın birimleri bir arada ve koordineli bir şekilde görev yapıyor.

GEREKSİZ ÇAĞRIDA AZALMA
Antalya Valisi Münir Karaloğlu, merkezi ziyaret ederek brifing aldı. Acil çağrı merkezlerinin en büyük sorunu olan gereksiz çağrılarda Antalya'nın önemli bir aşama kat ettiğini söyleyen Vali Karaloğlu, "Bazı illerde yüzde 90'ı bulan gereksiz çağrı oranı, Antalya'da 2016'da yüzde 52 oranında gerçekleşti. 2017 yılında ise gereksiz çağrı oranı yüzde 42 seviyesine kadar geriledi. Geçen yıla oranla yaşanan düşüş yüzde 20'ye ulaştı" dedi.

GEREKLİ ÇAĞRILAR GEÇTİ
Antalya 112 Acil Çağrı Merkezi 2016 yılında toplam 1 milyon 995 bin 473 çağrıya yanıt verdini belirten Vali Karaloğlu, "Bu çağrıların 961 bin 886'sı gerekli çağrılar, 1 milyon 33 bin 587'si ise gereksiz çağrılardan oluşmuştu. 2017 yılının ilk 7 aylık dönemde ise gereksiz çağrıların sayısı ilk kez gerekli çağrı sayısının gerisinde kaldı. Ocak-Eylül döneminde gelen 1 milyon 516 bin 119 çağrının 885 bin 668'i gerekli, 630 bin 451'i ise gereksiz çağrılardan oluştu" şeklinde konuştu.

10 BİN ÖĞRENCİYE EĞİTİM
Bu düşüşte, Milli Eğitim İl Müdürlüğü ile ortak yürütülen 112 farkındalık etkinlikleri önemli rol oynadığına dikkat çeken Karaloğlu, "2016-2017 eğitim öğretim süresince 23 okuldan bin 428 öğrenci Antalya 112 Acil Çağrı Merkezi'ni ziyaret ederek '112 Farkındalığı' eğitimi aldı. Ayrıca merkez dışındaki illerden eğitim almak isteyen okullara ulaşmak amacıyla, merkez görevlileri 33 okulu ziyaret ederek 7 bin 859 öğrenciye ulaştı. Toplamda ise farkındalık eğitimi verilen öğrenci sayısı 10 bine ulaştı" dedi. Vali Karaloğlu, gereksiz çağrı sayısında yaşanan düşüşte bir diğer etkenin de verilmeye başlanan cezalar olduğunun altını çizdi. Şuan Antalya'da 12 kişiyle ilgili cezai işlemin yargı sürecinde olduğu anlatan Vali Münir Karaloğlu, "112 Acil Çağrı Merkezi'ni gereksiz yere arayan kişilere, 'Kabahatler Kanunu'na göre 250, tekrarı halinde ise 500 lira idari para cezası uygulanıyor. Artık herkes şunu bilmeli ki yapılan her asılsız ihbarın artık bir cezası var" ifadelerini kullandı.

?3 YABANCI DİLDE
Antalya 112 Acil Çağrı Merkezi'nde, İngilizce, Rusça ve Almanca dillerinde hizmet veren toplam 8 yabancı dil operatörü çalışıyor. Antalya merkezde görev yapan operatörler, sadece Antalya'daki çağrıları değil, Türkiye genelindeki yabancı dil çağrılarını da konferans yöntemiyle cevaplıyor.
BİZE ULAŞIN