Antalya İl Sağlık Müdürü Ünal Hülür, 112 Acil Çağrı Merkezi'ne yılda 3 milyon acil çağrı geldiğini, bu rakamın sadece 1 milyonunun kurumlara aktarıldığını, 2 milyon çağrının ise asılsız ya da gereksiz olduğunu söyledi. Günlük ortalama 3 bin çağrıyı ilgili birimlere yönlendirdiklerini, bu rakamın sadece bin kadarının gerçek çağrı olduğunu söyleyen Hülür, "Meşgul etme amaçlı olan telefon deneyenden, 'Kedim rahatsız' diyene, pizza siparişi verene kadar gereksiz çağrılar oluyor" dedi.
EN ÇOK TAMİRCİLER ARIYOR
?Merkezi meşgul edenler arasında telefon tamircilerinin başta geldiğini anlatan Hülür, 112'nin ücretsiz bir hat olması dolayısıyla telefon tamirinden sonra deneme amaçlı olarak 112'nin arandığını kaydetti. 112'yi gereksiz meşgul edenlere "O telefonun ucundaki bir yakınınız olabilir. Anneniz, babanız kalp krizi geçiriyor olabilir. Bir kaza yapmış olabilir. Birkaç dakikalık gecikmenin nelere mal olacağını unutmamak gerekiyor" diye seslenen Hülür, "İlk 10 dakikada hastaya ulaşmak çok önemli. 'Hayata yol verin' mesajı çok önemli. Şu anda 56 olan Antalya genelindeki istasyon sayımızı Sağlık Bakanlığımızın verdiği izin dahilinde 61'e çıkaracağız" dedi. Yılın 11 ayında Çağrı Merkezi'ne gelen toplam çağrı sayısı 3 milyon 90 bin 799 oldu. Bunun 2 milyon 13 bin 970'i gereksiz çağrı, 1 milyon 76 bin 829'u kurumlara aktarılan çağrı, 371 bin 112'si ise sağlığa aktarılan çağrı. Gelen çağrıların yüzde 65.16'sını gereksiz çağrılar oluştururken, kurumlara aktarılan çağrı oranı ise yüzde 34.84 olarak gerçekleşti.