Blogta yer alan yazıya göre söz konusu araç California sokaklarında insan yardımına muhtaç olmadan 140 bin kilometre yol yaptı. New York Times'ın haberine göre şirket totalde 7 aracı 1000 millik bir yol boyunca hiçbir insan etkisi olmadan test etti.
Test araçları gittikleri yolları, hız limitlerini ve trafik kalıplarını biliyorlar. Araçlar aynı zamanda diğer araçları tespit etmek için video kameralar, rada sensörleri ve lazerler kullanıyorlar.
Mühendisler taşıtları daha güvenli olarak görüyor çünkü, insanlar daha hızlı bir şekilde tepki veriyorlar. Google'ın bu işten nasıl bir para kazanmayı düşündüğü ise halen belirsiz.
Google'ın ana işi dışında bu tür yatırımlarla da ilgilenmesi analistlere göre yeni değil ve ileride de sık göreceğimiz bir durum.
Rob Enderle, San Jose'deki Enderle Grup analisti, "Odaklanmak Google'ın hiçbir zaman öğrenemediği bir kelime" diyor.
Enderle'ye göre Google sürüş sırasında harcanan zamanın internet kullanımına aktarılabileceğini hesap ediyor olabilir.
Eklemeyi ihmal etmiyor; "Fakat, Volkswagen ve Intel de benzer bir teknoloji üzerinde çalışıyorlar."