(USASABAH)
Dün başlayan New York Moda Haftası'ndaki yeni kreasyonlara ABD'nin yeni saplantısı Çin damga vurmuşa benziyor.
İktisatçıları ve siyasetçileri endişelendiren "Çin tehlikesi," modacıların elinde bir fırsata dönüşmüş durumda.
Theory, Helmut Lang, Uniqlo gibi markaları kontrol eden Fast Retailling'in başı Tadashi Yanai "Asya şu an büyümeyi düşündüğümüz en büyük Pazar" diyor.
Jean Paul Gaultier'in bu ayki Paris defilesinde kuru kırmızı renkler arzı endam ederken, Alexis Mabille'in ipekli ve ejderhavari süslemeleri Armani Prive'de sunulmuştu.
Louis Vuitton'un, Chanel Paris'in ve Ralph Lauren'in de uzak doğu temalarını bu aralar sık kullandıklarını biliniyor.
Tasarımcı Vivienne Tam'ın Hong Kong'taki butiğinde geçen yılki satışları %40 büyüdü ve 2012 yılında da bu artışın devam etmesi bekleniyor.
"Koleksiyonuma başladığımda bana herkes hiçbir zaman başarılı olamayacaksın diyordu. Sen Asyalısın ve ilham kaynağın Çin. "