Başkentin en çok kullanılan karayollarından olan İstanbul Yolu'nda, güzergah üzerinde bulunan kilit ilçe Kazan'ın son yıllarda artan sanayisiyle birlikte aşırı bir trafik yoğunluğu yaşanmaya başladı. Özellikle kamyon, TIR ve otobüslerin önemli güzergahı olan Kazan Yolu'nda hafta sonu ise Kurt Boğazı Mesire Alanı'na akın eden Ankaralılar nedeniyle kilometrelerce araç kuyruğu oluşuyor.
9 KÖPRÜLÜ KAVŞAK GELİYOR
Son 2 yılda polis kayıtlarına yansıyan yaklaşık 250 trafik kazasının yaşandığı Kazan Yolu'nda 5 kişi hayatını kaybederken 500 kişi ise yaralandı. Ankara trafiği için bu denli öneme sahip yolla ilgili yeni bir proje hazırlayan Karayolları Genel Müdürlüğü, Yenimahalle Susuz'dan Kazan'a kadar olan 25 kilometrelik çift şeritli yolu 3 geliş 3 de gidiş olmak üzere 6 şeride çıkaracak. Yol üzerinde yapılacak olan 9 adet köprülü kavşakla da bağlantı yolları yapılacak.
PROJELERİ TAMAM
Şehrin Batı aksı kadar öneme sahip olan Doğu aksı da Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından genişletilecek. Özellikle başkentin kış turizmi açısından önemli merkezlerinden biri olan 2 geliş 2 gidişli Elmadağ Yolu da 3 geliş 3 gidiş yapılacak. Her iki yolun da projeleri tamamlanırken Karayolları Genel Müdürlüğü'nün çalışmaları en kısa zamanda yatırım planlamasına alması bekleniyor.
İNSANLAR CANINDAN OLUYOR EKONOMİ ZARAR GÖRÜYOR
Kazan'ın
Kızılay'a 40 km uzaklıkta olduğunu belirten Belediye Başkanı Lokman Ertürk, "Kanal İstanbul'dan sonra Türkiye'nin en büyük projesi, 20 bin kişiye istihdam sağlayacak Havacılık ve Uzay İhtisas Organize Sanayi Bölgesi'ne ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. 10 yıl içerisinde toplam nüfusu 15 binlerden 52 binlere, sigortalı çalışan sayısı da 10 binlerden 65 binlere ulaştı. 2004 yılında Susuz-Kazan arası yolun yetersiz gelmeye başladığını söylemiştik. Aradan 12 yıl geçti ve yolun yoğunluğu da 10 kat arttı. Mevcut gelişmeler Kazan'da 2 yıl içerisinde bu yoğunluğun daha artacağını gösteriyor. Mevcut trafiğe, sabah, öğle ve akşam saatlerinde binlerce servis arabası da eklenince trafik ayrı bir çile haline geliyor. Hafta sonu trafiği de eklenince çile katlanıyor. İnsanlar işe zamanında yetişmek için çok erken saatlerde yollara düşüyor. Susuz-Ankara arası yolun bir an önce yapılması elzem bir ihtiyaçtır. İnsanlarımız canından ve malından olurken ülke ekonomisi de bundan nasibini alıyor" dedi.